فصلنامه علمی
فناوری آموزش- یادگیری تلفیقی
چارچوب کل نگر برای ارزشیابی تلفیق فاوا در برنامه‌درسی دوره ابتدایی: یافته‌های پژوهش ترکیبی

عباس حسینی؛ محمدرضا یوسف زاده چوسری؛ فرهاد سراجی

دوره 17، شماره 3 ، تیر 1402، ، صفحه 655-670

https://doi.org/10.22061/tej.2023.9533.2859

چکیده
  پیشینه و اهداف: مأموریت نظام آموزش وپرورش تبدیل دانش­ آموزان به‌عنوان شهروندان جامعه اطلاعاتی، متناسب با تحولات فناورانه است که بتوانند در آموزش، از امکانات و بسترهای به‌وجود آمده برای راهبری و هدایت فعالیت‌های روزمره و حل مسائل گوناگون به نحو مقتضی بهره گیرند. نظام آموزشی ایران با تدوین«سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» ...  بیشتر

یادگیری الکترونیکی
بررسی مهارت‌های تلفیق ابزارهای اینترنت در آموزش توسط دبیران ریاضی مقطع متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز

غلامحسین رحیمی دوست؛ فریبا موسوی؛ امیر مثنوی

دوره 15، شماره 1 ، دی 1399، ، صفحه 61-71

https://doi.org/10.22061/tej.2020.5366.2214

چکیده
  پیشینه و اهداف: امروزه اینترنت نقش پررنگی در تمام ابعاد زندگی بشر پیدا کرده است و همه جنبه های فردی و اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده است. بر اساس مطالعات صورت گرفته بیش از 82 درصد از جمعیت ایران تا سال 1398 از اینترنت استفاده می کنند. اینترنت به عنوان یک رسانه جذاب و فراگیر بر بخش های اقتصادی و مالی، اداری، ارتباطات اجتماعی، فرهنگی و علمی ...  بیشتر