فصلنامه علمی
آموزش الکترونیکی- مجازی
تأثیر بهره گیری از آموزش با استفاده از نقشه های مفهومی رایانه ای در میزان یادگیری

حسین مهدی زاده؛ مریم اسلام پناه؛ دلشاد پیاب

دوره 7، شماره 4 ، مهر 1392، ، صفحه 243-252

https://doi.org/10.22061/tej.2013.114

چکیده
  این پژوهش، با هدف تعیین میزان تأثیر کاربرد ترسیم نقشه های مفهومی رایانه ای در مقایسه با روش رایج ترسیم نقشه های مفهومی( قلم - کاغذی)، در افزایش سطح یادگیری و یادداری دانش آموزان در درس زمین شناسی دوره دبیرستان انجام گرفته است. پژوهش به شیوه شبه آزمایشی بود که در آن دانش آموزان دو کلاس در دو گروه جای گرفتند (گروه اول: نقشه های مفهومی رایج ...  بیشتر

فناوری آموزش- دوره متوسطه
بهبود کیفیت آموزش مفاهیم درس شیمی به کمک نقشه‌های مفهومی

جواد حاتمی؛ رسول عبدالله میرزایی؛ جواد عباسی

دوره 3، شماره 3 ، تیر 1388، ، صفحه 165-180

https://doi.org/10.22061/tej.2009.1325

چکیده
  همگام با پیشرفت و توسعه علوم و فناوری شاهد دگرگونی­هایی در فلسفه، محتوا و روش­های آموزشی هستیم. رویکردهای سنتی و تصور انتقال دانش توسط معلم به مخاطبان، جای خود را به رویکردهای نوینی نظیر ساختن گرایی (ساختن دانش و ایجاد یادگیری معنادار توسط خود یادگیرنده) داده است. با این وجود هنوز شیوه ارائه محتوا در بیشتر مدارس ایران همان انتقال ...  بیشتر