فصلنامه علمی
آموزش الکترونیکی
شناسایی شاخص‌های حکمرانی الکترونیک در آموزش عالی (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین)

حامد رحمانی؛ فائقه ناظمی جنابی

دوره 14، شماره 3 ، تیر 1399، ، صفحه 541-556

https://doi.org/10.22061/jte.2019.4394.2059

چکیده
  پیشینه و اهداف: پیاده‌سازی حکمرانی الکترونیک در حوزه‌ آموزش کمک می‌کند تا مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌ها بتوانند با استانداردهای مدیریتی به روز و کارآمد در سطح جهانی، برای مقابله با چالش‌های ناشی از جهانی‌شدن و رقابت بین‌المللی و علمی و پیشرفت تکنولوژی آمادگی داشته و بهره‌وری و اثربخشی لازم و کافی را داشته باشند. هدف اصلی حکمرانی ...  بیشتر

آموزش ریاضی
ارزیابی و بررسی تطبیقی نقش ریاضیات در آموزش معماری دردانشگاه‌های داخل و خارج از کشور

الهام محمدزاده چیانه؛ حسین سلطان زاده

دوره 12، شماره 4 ، مهر 1397، ، صفحه 289-301

https://doi.org/10.22061/jte.2018.2994.1762

چکیده
  پیشینه و اهداف: آموزش معماری به منظور توانمند نمودن دانشجویان جهت خلق فضاهایی سه بعدی برای فعالیت­های بشری و یا فراهم آوری محیطی بهتر برای جوامع بشری است. امروزه طیف وسیعی از فعالیت­های گوناگون در عرصه­های مهارت، صناعت، خلاقیت، دانش، معرفت و حکمت، تحت عنوان کلی «آموزش معماری» در مدرسه­های معماری جریان دارد. به طور معمول ...  بیشتر