فصلنامه علمی
اموزش الکترونیکی- مجازی
1. تأثیرآموزش رباتیک بر مهارت‌های حل مسئله درس فیزیک دانش‌آموزان متوسطه اول

علیرضا بادله؛ نوش آفرین نصرت؛ وحیده سلیمانی راد

دوره 14، شماره 2 ، بهار 1399، ، صفحه 331-340

http://dx.doi.org/10.22061/jte.2019.4782.2119

چکیده
  پیشینه و اهداف: پیشرفت روزافزون تکنولوژی سبب پیدایش ماشین هایی به نام ربات شده، به طوری که امروزه رباتیک ابعاد مختلف زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داده است. رباتیک یکی از جدیدترین فناوری‌های جهان امروز است که امروزه نقش آن در صنعت بسیار زیاد بوده و به تدریج در حال گسترش در تمام زندگی بشری است. رباتیک ابزار نوینی است که می‌تواند بسیاری ...  بیشتر

روانشناسی فناوری آموزش
2. بررسی درک و فهم دانش‌آموزان از اعداد منفی و بدفهمی‌های آنان

ابراهیم ریحانی؛ فریده حمیدی؛ فرزانه راشدی

دوره 10، شماره 1 ، زمستان 1394، ، صفحه 25-41

http://dx.doi.org/10.22061/tej.2015.436

چکیده
  درک اعداد منفی و انجام عملیات روی آن‌ها یکی از موضوعات اساسی در ریاضیات است که دانش‌آموزان در مدارس برای رویارویی با آن‌ها با مشکلات بسیاری مواجه می­شوند. یکی از عواملی که منجر به مشکلات جدی در یادگیری مفاهیم ریاضیات می‌شود، بدفهمی‌هایی است که بر اثر یاددهی نامناسب، تفکر غیر رسمی یا یادآوری ضعیف گذشته ایجاد می‌شوند. شناخت بدفهمی‌ها ...  بیشتر

روانشناسی فناوری آموزش
3. بررسی رابطه خودکارآمدی و راهبردهای شناختی- فراشناختی با پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه عشایر

منیجه هوشمندجا؛ علی جوانمرد؛ سید منصور مرعشی

دوره 8، شماره 2 ، بهار 1393، ، صفحه 97-107

http://dx.doi.org/10.22061/tej.2014.101

چکیده
  چکیده:هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه خودکارآمدی، راهبردهای شناختی- فراشناختی با پیشرفت تحصیلی در دانش­آموزان پسر مقطع متوسطه عشایر استان فارس است. روش پژوهش توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش، تمامی دانش­آموزان پسر مقطع متوسطه عشایر استان فارس است که در سال تحصیلی90-91 مشغول به تحصیل بودند و با روش نمونه­گیری خوشه­ای ...  بیشتر