فصلنامه علمی
آموزش الکترونیکی- مجازی
شناسایی و رتبه‌بندی آسیب‌های آموزش مجازی در شبکه شاد و رابطه آن با کیفیت آموزش

سمانه سلیمی

دوره 18، شماره 2 ، فروردین 1403، ، صفحه 493-508

https://doi.org/10.22061/tej.2024.10097.2943

چکیده
  پیشینه و اهداف: به‌منظور تداوم آموزش در دوران تعطیلی و قرنطینه، روش­های مختلفی مانند آموزش تلویزیونی از طریق شبکه آموزش و تولید محتوا توسط معلمان و ارائه آن در شبکه‌های اجتماعی ارائه شد. اما برای ساماندهی آموزش مجازی وزارت آموزش و پرورش، برنامه کاربردی شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) را طراحی و پیاده‌سازی نمود، که در آن همانند ساختار ...  بیشتر

آموزش فنی حرفه ای
آسیب‌شناسی گسترش شاخه‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در شهرستان تبریز

ملیحه اصغری؛ تورج هاشمی

دوره 15، شماره 1 ، دی 1399، ، صفحه 165-180

https://doi.org/10.22061/jte.2019.5071.2164

چکیده
  پیشینه و اهداف: آموزش‌های فنی­وحرفه‌ای نقش­­­ مهمی در­تشکیل­سرمایه­انسانی­، ازطریق­تربیت ­نیروهای ­ماهر ­مورد نیاز بازار­ کار در کشورهای ­مختلف­ جهان ایفا­می­کنند. این ­آموزشها در کشورهای­ در حال­ توسعه نه­تنها عهده­دار تربیت ­نیروی ­کار ­مورد نیاز ­­بخش‌های ­مختلف ­اقتصاد این ...  بیشتر

بررسی کتب درسی
آسیب شناسی برنامه درسی کار وفناوری در مقطع متوسطه اول: مطالعه کیفی

زهرا ابوالحسنی؛ مرضیه دهقانی

دوره 14، شماره 2 ، فروردین 1399، ، صفحه 261-272

https://doi.org/10.22061/jte.2018.4216.2027

چکیده
  پیشینه و اهداف: حوزه تربیت و یادگیری کار و فناوری از حوزه­های یازده ­گانه­ای است که در برنامه­ درسی ملی لحاظ شده و شامل کسب مهارت­های عملی برای زندگی کار آمد و بهره ور و کسب شایستگی­های مرتبط با فناوری علوم وابسته، به فناوری اطلاعات و ارتباطات است. یکی از مبانی اصلی اصلاح برنامه درسی در قرن بیستم روند افزایش آموزش فناوری می­باشد. ...  بیشتر