فصلنامه علمی
دوره 18 (1403)
دوره 17 (1402)
دوره 16 (1401)
دوره 15 (1400)
دوره 14 (1399)
دوره 13 (1398)
دوره 12 (1397)
دوره 11 (1396)
دوره 10 (1395)
دوره 9 (1394)
دوره 8 (1393)
دوره 7 (1392)
دوره 6 (1391)
دوره 5 (1390)
دوره 4 (1389)
دوره 3 (1388)
دوره 2 (1387)
دوره 1 (1386)
علوم تربیتی
تاثیر شبکه های اجتماعی بر اهمال کاری تحصیلی با نقش واسطه ای راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در بین دانش آموزان

داود طهماسب زاده شیخلار؛ مهدی صادق پور

دوره 14، شماره 1 ، دی 1398، ، صفحه 221-230

https://doi.org/10.22061/tej.2019.970

چکیده
  پیشینه و اهداف: استفاده از فناوری­های نوین ارتباطی به ­ویژه شبکه­های اجتماعی در دهه­های اخیر، ما را وارد عصر و جامعه تازه­ای کرده است؛ جامعه­ای که دانیل بل، آن را جامعه فرا صنعتی، تادا اومسو، آن را جامعه شبکه­ای و منوال کاستل، آن را جامعه اطلاعـاتی نامیده­اند. گسترش روزافزون فناوری­های مربوط به ارتباطات الکترونیکی ...  بیشتر

یادگیری الکترونیکی
طراحی و اعتباریابی الگوی شبکه اجتماعی مجازی مدارس ایران

محسن زارعی؛ اسماعیل زارعی زوارکی؛ خدیجه علی آبادی؛ علی دلاور

دوره 13، شماره 2 ، فروردین 1398، ، صفحه 471-483

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3599.1904

چکیده
  پیشینه و اهداف فرصت مشارکت و تعامل بیشتر در فرآیند یادگیری در شبکه‌های اجتماعی، انگیزه مناسبی برای استفاده از ابزارهای جایگزین آنلاین اجتماعی، علاوه بر LMS های معمول و رایج است. در مقابل، هنگام استفاده از ابزارهای وب 2.0 مثل شبکه‌های اجتماعی، دانش‌آموز در یک اجتماع یادگیری قرار می‌گیرد که می‌تواند به سطح بالایی از معنا سازی و ساخت ...  بیشتر