فصلنامه علمی
آموزش الکترونیکی
تأثیر روش مبتنی بر رایانۀ «نمایش متوالی حروف» بر نامیدن سریع، آگاهی واج‌شناختی، و سیالی و دقت خواندن دانش آموزان نارساخوان دورۀ ابتدایی

فاطمه فدایی؛ هانیه کلانتری دهقی؛ مهدی عبداله زاده رافی

دوره 16، شماره 1 ، دی 1400، ، صفحه 59-70

https://doi.org/10.22061/tej.2021.7776.2573

چکیده
  پیشینه و اهداف: کمک به کودکان مبتلا به اختلال­های یادگیری در سال­های اولیة تحصیل، با استفاده از راهکارهای جذاب، ‌فناورانه، و در دسترس، ضرورتی است که می­تواند برای غلبه بر این‌گونه از مشکلات، در بسیاری از موقعیت ها مانند پاندمی کوید ۱۹، متولیان تعلیم و تربیت را در جهت پیشبرد اهدافشان یاری رساند. بدین­ترتیب، پژوهشگران پژوهش ...  بیشتر

بازی های رایانه ای آموزشی
طراحی یک بازی رایانه‌ای هوشمند برای پیش‌بینی نارساخوانی بر مبنای علوم‌شناختی

زهرا نویسی؛ محمد ابراهیم شیری؛ بهروز مینایی بیدگلی

دوره 12، شماره 3 ، تیر 1397، ، صفحه 219-229

https://doi.org/10.22061/jte.2018.2148.1732

چکیده
  پیشینه و اهداف: توانایی خواندن یکی از توانایی‌هایی است که در کیفیت زندگی مؤثر است. از بین کودکان با هوش­بهر معمولی و بیشتر، دانش آموزان دارای نارساخوانی با توجه به سن و توانایی هوشی خود، نارسایی عمده‌ای در یادگیری خواندن دارند. در هرگونه برنامه‌ریزی و طراحی برنامه‌ی درمان برای این افراد، تشخیص، اولین قدم و شرط لازم است. شناخت زودهنگام ...  بیشتر