فصلنامه علمی
روباتیک آموزشی
ماهیت و منطق برنامه درسی رباتیک تربیتی در دوره ابتدایی

رحیمه منصوری گرگر؛ علی حسینی‌خواه؛ مینو عالمی؛ زهرا نیکنام

دوره 13، شماره 2 ، فروردین 1398، ، صفحه 351-369

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3380.1861

چکیده
  پیشینه و اهداف: همزمان با تغییرات گسترده در اجتماع، استفاده از فناوری نیز گسترش یافته است. برای آماده‌سازی و مقابله مؤثر دانش‌آموزان با تحولات قرن حاضر، نیازمند طراحی و تدوین برنامه‌های درسی ویژه هستیم. رباتیک تربیتی، فناوری آموزشی پیشرفته‌ای است که مستلزم توجه ویژه است. در دهه گذشته، رباتیک تربیتی به‌مثابه یک ابزار ارزشمند در ...  بیشتر

محیط های یادگیری مبتنی بر فناوری
استفاده از الگوی سازنده‌گرایی برای افزایش دانش تلفیق تکنولوژی

زهرا حسینی

دوره 10، شماره 1 ، دی 1394، ، صفحه 65-74

https://doi.org/10.22061/tej.2015.439

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تعیین اثر استفاده از الگوی سازنده‌گرایی بر دانش تلفیق تکنولوژی دانشجومعلمان انجام شد. دانش تکنولوژیکی پداگوژیکی محتوا (TPACK) به عنوان یک چارچوب مطالعه و اندازه­گیری دانش تلفیق تکنولوژی انتخاب شد. نمونه پژوهشی شامل 22 معلم دانشجومعلم دورة کارشناسی تکنولوژی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بودند که از میان 174 دانشجویی ...  بیشتر