فصلنامه علمی
کاربست فناوری در آموزش زبان
تقویت ظرفیت یادگیری زبان به کمک رایانه با پیچ و تاب زیست محیطی: تأثیر یک تکلیف مبتنی بر رویکرد زبان شناسی زیست محیطی به کمک فناوری در تقویت دیدگاه های پایدار زیست محیطی در بین فراگیران زبان انگلیسی

سارا سادات حسینی؛ حسن سلیمانی؛ فاطمه همتی؛ جعفر افشین فر

دوره 18، شماره 1 ، دی 1402، ، صفحه 167-190

https://doi.org/10.22061/tej.2024.10257.2980

چکیده
  پیشینه و اهداف: در پاسخ به اهمیت روزافزون آموزش های زیست محیطی پایدار، چشم انداز های آموزشی دستخوش دگرگونی های سریعی می شود و فرصت های جدیدی را برای کلاس های درس زبان های خارجی ارائه می کند تا نقشی متمایز در آشنا کردن زبان آموزان با مفاهیم و اصول اساسی سواد زیست محیطی ایفا کنند. این پژوهش با بهره گیری از مقیاس توسعه یافته جدید ارزشیابی ...  بیشتر

کاربرد بازی در آموزش
تأثیر گیمیفیکیشن (بازی وارسازی) بر ارتقاء سواد زیست محیطی دانش آموزان

منیژه احمدی؛ سیده فاطمه نورانی؛ سپیده حسینی

دوره 17، شماره 3 ، تیر 1402، ، صفحه 683-694

https://doi.org/10.22061/tej.2023.9713.2891

چکیده
  پیشینه و اهداف: بحران ­های زیست محیطی تهدیداتی برای تمامی موجودات و تعادل طبیعت می ­باشند که ریشه آنها فعالیت انسانی است. بنابراین تغییر فعلی رفتار انسان از طریق آموزش، قادر به برطرف نمودن مشکلات زیست محیطی خواهد بود. هدف از آموزش محیط زیست؛ افزایش حساسیت افراد نسبت به رویدادها و تغییرات محیط فیزیکی، زیستی، اجتماعی، اقتصادی، اجتماعی ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی- مجازی
رابطه استفاده از نرم‌افزارهای وایبر، لاین و اینستاگرام با سواد زیست‌محیطی دانشجویان

مهدیه رضائی؛ سید محمد شبیری

دوره 9، شماره 3 ، تیر 1394، ، صفحه 175-185

https://doi.org/10.22061/tej.2015.350

چکیده
  هدف پژوهش حاضر آشنایی با آگاهی، نگرش و رفتارهای زیست‌محیطی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان مرکزی و بررسی میزان تأثیر کاربرد فناوری­های وایبر، لاین و اینستاگرام بر این متغیرهاست. روش این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده‌ها، توصیفی از نوع پیمایشی است. در این پژوهش جامعه آماری عبارت بود از  26701 نفر دانشجویان ...  بیشتر