فصلنامه علمی
تحلیل محتوای آموزشی
تحلیل محتوای متون درسی زبان‌فارسی (آموزش زبان ‌فارسی به غیرفارسی‌زبانان) از نظر تناسب آنها با سن زبان‌آموزان

زینب باقری نجف اباد؛ جلال رحیمیان

دوره 13، شماره 1 ، دی 1397، ، صفحه 135-144

https://doi.org/10.22061/jte.2018.2887.1761

چکیده
  پیشینه و اهداف سن یک عامل مهم در فراگیری زبان ‌است. از نظر جامعه شناختی اعضای یک جامعه زبانی در سنین مختلف الگو­‌‌‌‌‌های رفتاری متفاوتی دارند که در طول زندگی و با گذر از مراحل مختلف دچار تحول می‌گردد. ویژگی‌های زبانی مرتبط با عامل سن ممکن است تنها جنبه واژگانی داشته باشد و یا به صورت گرایش آوایی و دستوری بروز نماید. تفاوت‌هایی ...  بیشتر

شایستگی حرفه ای معلمان
بررسی رابطه بین خود تنظیمی و تفکر انتقادی معلمان زبان انگلیسی

افسانه غنی‌زاده

دوره 5، شماره 2 ، فروردین 1390، ، صفحه 117-124

https://doi.org/10.22061/tej.2011.292

چکیده
   مطالعه حاضر به بررسی رابطه بین خود تنظیمی و تفکر انتقادی معلمان زبان انگلیسی در آموزشگاه­های زبان پرداخته است. علاوه بر این نقش سابقه تدریس در خود تنظیمی معلمان و رابطه بین سن و خود تنظیمی مورد بررسی قرار گرفت. بدین منظور، 92 معلم زبان انگلیسی بر اساس نمونه موجود از آموزشگاه­های مختلف زبان انگلیسی سطح مشهد انتخاب شدند. از این ...  بیشتر