فصلنامه علمی
دوره 18 (1403)
دوره 17 (1402)
دوره 16 (1401)
دوره 15 (1400)
دوره 14 (1399)
دوره 13 (1398)
دوره 12 (1397)
دوره 11 (1396)
دوره 10 (1395)
دوره 9 (1394)
دوره 8 (1393)
دوره 7 (1392)
دوره 6 (1391)
دوره 5 (1390)
دوره 4 (1389)
دوره 3 (1388)
دوره 2 (1387)
دوره 1 (1386)
شایستگی حرفه ای معلمان
تدریس به روش حل مسأله براساس نظریه شونفیلد و سنجش میزان اثربخشی آن

سجاد رکاب اسلامی زاده؛ فرزانه نوروزی لرکی؛ صادق نصری

دوره 6، شماره 4 ، مهر 1391، ، صفحه 277-285

https://doi.org/10.22061/tej.2012.197

چکیده
  این مقاله تدریس به روش حل مسأله را با تأکید بر نظریه حل مسأله ریاضی شونفیلد بررسی می­کند و هدف آنتعیین تأثیر این طریق بر بهبود باورهای دانش‌آموزان در زمینه حل مسأله و اثر بخشی آن در افزایش فعالیت­های گروهی و مهارت حل مسأله آنان است؛ که به شیوه نیمه تجربی با گروه آزمایش و گواه، در دوره دبیرستان مورد بررسی قرار گرفته است. معلم گروه ...  بیشتر

جامعه شناسی فناوری آموزش
یک روش بهینه آموزش مشارکتی پویا در دانشگاه

صادق رحیمی شعر باف

دوره 3، شماره 2 ، فروردین 1388، ، صفحه 63-72

https://doi.org/10.22061/tej.2009.1317

چکیده
  این مقاله با استفاده از نتایج حاصل از انجام یک طرح تحقیقاتی در زمینه مطالعه الگوریتم­های سیستم آموزشی فعال، در دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی شاهرود، تهیه شده است. در این تحقیق یک روش بهینه و پویای آموزشی، مبتنی بر روش آموزش مشارکتی ترکیبی  با استفاده از مزایای شیوه آموزشی مباحثه حوزه­های علمیه، ارایه شده است. این مقاله شامل دو ...  بیشتر