فصلنامه علمی
شایستگی حرفه ای معلمان
تدریس به روش حل مسأله براساس نظریه شونفیلد و سنجش میزان اثربخشی آن

سجاد رکاب اسلامی زاده؛ فرزانه نوروزی لرکی؛ صادق نصری

دوره 6، شماره 4 ، مهر 1391، ، صفحه 277-285

https://doi.org/10.22061/tej.2012.197

چکیده
  این مقاله تدریس به روش حل مسأله را با تأکید بر نظریه حل مسأله ریاضی شونفیلد بررسی می­کند و هدف آنتعیین تأثیر این طریق بر بهبود باورهای دانش‌آموزان در زمینه حل مسأله و اثر بخشی آن در افزایش فعالیت­های گروهی و مهارت حل مسأله آنان است؛ که به شیوه نیمه تجربی با گروه آزمایش و گواه، در دوره دبیرستان مورد بررسی قرار گرفته است. معلم گروه ...  بیشتر

جامعه شناسی فناوری آموزش
یک روش بهینه آموزش مشارکتی پویا در دانشگاه

صادق رحیمی شعر باف

دوره 3، شماره 2 ، فروردین 1388، ، صفحه 63-72

https://doi.org/10.22061/tej.2009.1317

چکیده
  این مقاله با استفاده از نتایج حاصل از انجام یک طرح تحقیقاتی در زمینه مطالعه الگوریتم­های سیستم آموزشی فعال، در دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی شاهرود، تهیه شده است. در این تحقیق یک روش بهینه و پویای آموزشی، مبتنی بر روش آموزش مشارکتی ترکیبی  با استفاده از مزایای شیوه آموزشی مباحثه حوزه­های علمیه، ارایه شده است. این مقاله شامل دو ...  بیشتر