فصلنامه علمی
فناوری های آموزشی نوظهور
طراحی و اعتباریابی روش آموزش شناختی در معماری مبتنی برالگوهای یادگیری مسأله محور، نقشه ذهنی و وسعت‌بخشی به تفکر

علی افشاری؛ فرهاد کاروان؛ جمال الدین مهدی نژاد درزی

دوره 18، شماره 2 ، فروردین 1403، ، صفحه 509-525

https://doi.org/10.22061/tej.2024.9891.2912

چکیده
  پیشینه و اهداف: یکی از رویکردهای مهم در آموزش، نظریه­ شناختی است. با وجود کاربرد فراوان رویکرد شناختی‌ در آموزش طراحی، هنوز چالش‌هایی وجود دارد. رویکرد شناختی، به مطالعه‌ علمی‌ فرآیندهای‌ ذهنی‌ مانند تفکر‌، درک، حـل‌ مسـأله‌ و استدلال می ­پردازد. شیوه آموزش در رویکرد شناختی، به راهبردهای شناختی مرتبط است. راهبردهای شناختی، ...  بیشتر