فصلنامه علمی
فناوری آموزش- آموزش عالی
پذیرش فناوری و تأثیر آن بر پیوند بین مهارت‌های ارتباطی و اخلاق حرفه‌ای اعضای هیأت‌علمی در ‏آموزش مجازی ‏

فاطمه شمسی آشتیانی؛ هانیه کلانتری دهقی؛ محسن نظرزاده زارع

دوره 18، شماره 4 ، مهر 1403، ، صفحه 965-976

https://doi.org/10.22061/tej.2025.10988.3084

چکیده
  پیشینه و اهداف: امروزه توسعه و استقرار فنّاوری‌ها در بسترهای آموزشی برای بهره­گیری از مزایای آنها تنها کافی نیست؛ بلکه این توسعه و استقرار نیازمند برخورداری از یک‌سری مهارت­های دیگر از قبیل مهارت­های ارتباطی نیز است. اعضای هیأت‌علمی به‌عنوان یکی از افراد تعیین‌کننده ارتباطات در بستر دانشگاهی و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ...  بیشتر

فناوری آموزش- آموزش عالی
تأثیر عوامل نهادی در به‌کارگیری یادگیری ترکیبی توسط اعضای هیأت‌علمی

فاطمه بهرامی؛ محسن نظرزاده زارع

دوره 17، شماره 3 ، تیر 1402، ، صفحه 671-682

https://doi.org/10.22061/tej.2023.9693.2887

چکیده
  پیشینه و اهداف: نهادها معمولاً فناوری‌های موردنیاز خود را از محیط پیرامونی خود وارد سازمان می‌کنند. بر این اساس، دانشگاه نیز به‌عنوان یکی از نهادهای اجتماعی مهم، تحت تأثیر انقلاب الکترونیک و ظهور فناوری‌های جدید در محیط پیرامونی خود، به سمت‌وسوی به‌کارگیری نظام‌های چندرسانه‌ای و آموزش الکترونیکی سوق پیدا کرد؛ اما به‌کارگیری ...  بیشتر