فصلنامه علمی
محیط های یادگیری مبتنی بر فناوری
واکاوی ارزیابی تأملی و کاربست آن در آموزش معماری در میان مدرسان

مریم حسینی؛ سیدباقر حسینی؛ فرهنگ مظفر

دوره 17، شماره 2 ، فروردین 1402، ، صفحه 343-356

https://doi.org/10.22061/tej.2022.8587.2689

چکیده
  پیشینه و اهداف: آموزش همراه با تأمل، در پژوهش‌های گوناگونی مورد بررسی قرار گرفته است. تأمل در هنگام آموزش معماری همراه با طراحی، به دانشجو کمک می‌کند که ایده طراحی را ارزیابی و اصلاح نماید و این روند رفت و برگشتی مجدداَ تکرار می‌شود. کاربست آموزش تأملی در رشته معماری و در حین طراحی و میزان پایبندی مدرسان به این شیوه آموزشی در آتلیه‌ها، ...  بیشتر