فصلنامه علمی
رویکردهای نوین آموزشی
اثربخشی روش آموزش معکوس راهبردهای یادگیری (شناختی- فراشناختی) بر پیشرفت مهارت گفتاری و خودتنظیمی زبان‌آموزان در مقایسه با رویکرد سنتی

وحیده سادات واحدی

دوره 16، شماره 3 ، تیر 1401، ، صفحه 635-646

https://doi.org/10.22061/tej.2022.8346.2652

چکیده
  پیشینه و اهداف: راهبرد کلاس معکوس یکی از روش‌های نوین آموزش-یادگیری است که در سالیان اخیر توانسته است نظر بسیاری از محققان و صاحب نظران را به خود جلب نماید و به‌‌عنوان راه حلی برای برون رفت از مشکلات مطرح شده و چالش‌های فرارو ارائه شود. افزون بر این در زمینه آموزش زبان انگلیسی، اخیراً توجه بسیاری از متخصصان معطوف به آموزش راهبردهای ...  بیشتر

فناوری آموزش
بررسی میزان اثربخشی لغت‌نامه الکترونیکی بر فراگیری واژگان زبان‌آموزان با رویکرد فراتحلیل

وحیده سادات واحدی

دوره 15، شماره 2 ، فروردین 1400، ، صفحه 339-349

https://doi.org/10.22061/tej.2020.6723.2441

چکیده
  پیشینه و اهداف: گنجاندن مجموعه متنوعی از برنامه های یادگیری زبان از طریق کامپیوتر در کلاس های آموزش زبان در طی پنج دهه اخیر سبب گردیده است تا اهمیت یافتن پاسخ روشن به سوالاتی نظیر اینکه تا چه میزان و تحت تاثیر کدام متغیرهای تعدیل کننده برنامه های یادگیری زبان از طریق کامپیوتر می توانند نتایج موثرتری در مقایسه با آموزش های سنتی زبان ...  بیشتر