فصلنامه علمی
یادگیری الکترونیکی
سیمای پژوهش‌های حوزه موک در ایران و جهان

فاطمه شرزه ئی؛ نازیلا خطیب زنجانی؛ مرجان معصومی فرد؛ محمد رضا سرمدی؛ نصیبه پوراصغر

دوره 17، شماره 2 ، فروردین 1402، ، صفحه 265-278

https://doi.org/10.22061/tej.2023.9026.2774

چکیده
  پیشینه و اهداف: تغییرات و رویکردهای جدید ایجاد شده توسط کووید 19 و حرکت شتابان به دنیای دیجیتال در آموزش، موجب رشد مهارت­ های فناورانه و یادگیری خودراهبر در دانش ­آموزان و دانشجویان شد. این امر منجر به استفاده از مدل­ های یادگیری جدیدی با استفاده از فناوری­ هایی مانند موک (دوره ­های آنلاین باز انبوه) شده است. بهره­ برداری بهینه ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی
مقایسة تأثیر استفاده از روش تدریس معکوس با روش تدریس سنتی در یادگیری و خودکارآمدی تحصیلی درس فارسی

مرجان معصومی فرد؛ مهدی محمودی؛ مهری پارسا سیرت

دوره 16، شماره 2 ، فروردین 1401، ، صفحه 249-261

https://doi.org/10.22061/tej.2022.6931.2478

چکیده
  پیشینه و اهداف: روش‌های تدریس فناورانه در دنیای امروز، از قبیل تدریس معکوس، به‌عنوان یک بخش مهم و جدایی‌ناپذیر از مجموعه فعالیت‌های یاددهی- یادگیری، فرصت‌های منحصر به فردی برای معلمان جهت تدریس بهتر و به‌کارگیری شیوه‌های مختلف آموزشی برای یادگیری بیشتر و متناسب با نیاز هرکدام از دانش‌آموزان ایجاد کرده است، مطالعه حاضر با هدف ...  بیشتر