فصلنامه علمی
مدیریت آموزشی
1. شناسایی فرایند خلق و یادگیری دانش ملی و بررسی تاثیر آن بر تولید ناخالص داخلی با درنظر گرفتن نقش واسطه‌ای هوش ملی

قاسم آذری آرانی؛ جلال رضائی نور

دوره 14، شماره 2 ، بهار 1399، ، صفحه 477-492

http://dx.doi.org/10.22061/jte.2018.4334.2049

چکیده
  پیشینه و اهداف: رشد اقتصادی یک کشور وابسته به عوامل متعددی است که در این میان نقش دانش در آن غیر قابل انکار می‌نماید. مطالعات بسیاری نشان داده است که تولید ناخالص داخلی کشورها در اغلب موارد تحت تأثیر زیرساخت‌های دانشی یک کشور می‌باشد. اقتصاد دانش محور اقتصادی است که مستقیماً بر اساس تولید، توزیع و مصرف دانش شکل گرفته باشد و سرمایه­گذاری ...  بیشتر

فناوری آموزش
2. مطالعات تحقیقاتی مدیریت دانش در عصر پردازش ابری

جلال رضائی نور؛ محمدسعید عسگری

دوره 13، شماره 4 ، پاییز 1398، ، صفحه 981-993

http://dx.doi.org/10.22061/jte.2019.1476.1384

چکیده
  پیشینه و اهداف: پردازش ابری انواع نرم­افزار ضروری و خدمات سخت­افزار (به­عنوان مثال، برنامه­های کاربردی، ذخیره­سازی، قدرت پردازش، سرور مجازی) را در رسانه وب (به­عنوان مثال، ابر) بر روی ساختار قیمت پرداخت تدریجی، ارائه می­کند، در نتیجه مقیاس­پذیری و رفع نیاز به سرمایه­گذاری­های بزرگ در سخت­افزارهای گران قیمت و پروانه­های ...  بیشتر

3. توسعه مدل ساختاری فرایندهای خلق دانش ملی با استفاده از ترکیب روش‌های دلفی و مدلسازی ساختاری تفسیری

قاسم آذری آرانی؛ جلال رضائی نور

دوره 13، شماره 2 ، بهار 1398، ، صفحه 386-400

http://dx.doi.org/10.22061/jte.2018.3235.1846

چکیده
  پیشینه و اهداف: جامعه در سطح کلان شامل انواع صنایع و سازمان‌هاست که هر یک به نوبه خود به سمت دانش‌بنیان شدن در حرکت هستند زیرا عدم تطابق با تحولات جهانی به منزله فناست. پس باید سازمان‌ها انعطاف لازم برای تغییر ساختار، اهداف، استراتژی‌ها و چشم‌انداز خود داشته باشند. یکی از ابزارهای مورد استفاده برای ایجاد سازمان دانش‌بنیان، ایجاد ...  بیشتر

اموزش الکترونیکی- مجازی
4. بررسی عوامل مؤثر در تدوین استراتژی‌‌های برندسازی دانشگاه‌‌های مبتنی بر آموزش الکترونیکی

عباس منوریان؛ جواد صفویه؛ نرگس آقاخانی؛ جلال رضایی‌نور

دوره 11، شماره 2 ، بهار 1396، ، صفحه 133-148

http://dx.doi.org/10.22061/tej.2017.633

چکیده
  این تحقیق به بررسی عوامل مؤثر در تدوین استراتژی‌های برندسازی در دانشگاه‌های مبتنی بر آموزش الکترونیکی ‌می‌پردازد. هدف اصلی این تحقیق شناسایی عوامل مؤثر در تدوین استراتژی‌های  برندسازی یکی از دانشگاه‌های مجازی استان تهران است. در این مقاله تلاش شده است عوامل مؤثر بر تدوین استراتژی (مرحلة اول از فرآیند مدیریت استراتژیک) برای ...  بیشتر