فصلنامه علمی
آموزش الکترونیکی- مجازی
نقش تکنولوژی در یادگیری ریاضی

الهه امینی فر؛ بهرام صالح صدق پور؛ فاطمه ولی نژاد ترکمانی

دوره 5، شماره 3 ، تیر 1390، ، صفحه 159-166

https://doi.org/10.22061/tej.2011.234

چکیده
  به منظور بررسی تاثیر تکنولوژی در یادگیری ریاضی از دو کلاس دانش آموزان دختر دوره پیش- دانشگاهی ریاضی و فیزیک شهر ترکمنچای، یک کلاس به عنوان گروه آزمایش و کلاس دیگر به عنوان کنترل انتخاب شدند. مبحث گراف کتاب ریاضیات گسسته به گروه آزمایش با استفاده از نرم افزار آموزشی نیوگراف که نوعی نرم افزار تعاملی پویا است، و به گروه کنترل بدون استفاده ...  بیشتر

شایستگی حرفه ای معلمان
ارزیابی دانش معلمان و دانشجویان ریاضی در درس هندسه با استفاده از نظریه‌ ون هیلی

ابراهیم ریحانی؛ سید محمدرضا امام جمعه؛ بهرام صالح صدق پور؛ اصغر مرادی ویس

دوره 5، شماره 1 ، دی 1389، ، صفحه 67-79

https://doi.org/10.22061/tej.2010.314

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف ارزیابی دانش معلمان و دانشجویان ریاضی برای تدریس هندسه دبیرستان با استفاده از نظریه­ ون هیلی و با شرکت 12 نفر از معلمان شاغل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آموزش ریاضی و 38 نفر از دانشجویان سال آخرکارشناسی دبیری ریاضی انجام گرفت. روش تحقیقی پژوهش، علّی- مقایسه­ای می­باشد. محققین جهت ارزیابی دانش شرکت کنندگان در ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی- مجازی
چالش های نگرشی اعضای هیئت علمی در آموزش الکترونیکی

بهرام صالح صدق پور؛ شراراه میرزایی

دوره 2، شماره 4 ، مهر 1387، ، صفحه 277-287

https://doi.org/10.22061/tej.2008.1309

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش بررسی نگرش اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نسبت به آموزش مجازی (الکترونیکی) که به روش سنتی، روش مجازی و هر دو روش صورت می‌گیرد، می‌باشد. روش تحقیق این مطالعه از نوع علی- مقایسه‌ای است. جامعه آماری تحقیق نیز شامل استادان شاغل به کار در دانشکده های فنی و علوم پایه دانشگاه‌های شهر تهران می‌باشد. روش نمونه گیری، به صورت ...  بیشتر