فصلنامه علمی
بازی گونه سازی
کاربرد رویکرد بازی‌گونه‌سازی (گیمیفیکیشن) در برنامه درسی آموزش عالی براساس تجارب خبرگان

رضا توهند؛ مهرانگیز علی نژاد؛ بدرالسادات دانشمند

دوره 18، شماره 3 ، تیر 1403، ، صفحه 549-570

https://doi.org/10.22061/tej.2024.10054.2932

چکیده
  پیشینه و اهداف: رویکرد بازی‌گونه‌سازی یکی از جدیدترین و جذابترین تحولات در سال‌های اخیر است که در حوزه‌های مختلفی از جمله آموزش، مؤثر بوده است. این رویکرد با ایجاد نشاط و تعامل، توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد. بازی‌‌گونه‌‌سازی به معنای به‌کارگیری عناصر و مؤلفه‌‌های بازی در موقعیت غیر بازی است که طبق یک فرآیند جذاب ...  بیشتر

بازی گونه سازی
تأثیر آموزش مبتنی بر بازی بر نگرش و یادگیری ریاضی دانش‌آموزان دختر پایه اول ابتدایی

فاطمه صدیقی مطللق؛ محسن روشنیان رامین؛ حمیده سادات خادمی

دوره 18، شماره 3 ، تیر 1403، ، صفحه 715-726

https://doi.org/10.22061/tej.2024.10503.3017

چکیده
  پیشینه و اهداف: ریاضی، یکی از دروس اصلی دوره ابتدایی و نیازمند توجه ویژه است، به همین دلیل جهت بهبود پیشرفت ریاضی باید به نقش عوامل انگیزشی به‌ویژه، نگرش به ریاضی توجه کرد و روش‌های آموزش را در مسیر ایجاد علاقه به این درس سوق داد، در همین راستا، پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر بازی بر نگرش و یادگیری ریاضی در دانش‌آموزان ...  بیشتر