فصلنامه علمی
آموزش الکترونیکی
بررسی تاثیر استفاده از مربی مجازی در شبیه ساز هوشمند آموزش قوانین رانندگی بر عملکرد یادگیری

یونس سخاوت؛ فرشته علیزاده؛ صمد روحی

دوره 15، شماره 2 ، فروردین 1400، ، صفحه 239-248

https://doi.org/10.22061/tej.2020.6429.2396

چکیده
  پیشینه و اهداف: فناوری واقعیت مجازی به­عنوان ابزاری مؤثر در آموزش مهارت­ها و مفاهیم مختلف شناخته شده ­است. آموزش و نهادینه کردن فرهنگ ترافیک از طریق رویکردهای نوین، امری ضروری برای کنترل و به حداقل رساندن ضرر و زیان ناشی از مشکلات رانندگی است. طی سال­های اخیر عنصر مربی مجازی، جهت افزایش تعامل و بهبود یادگیری آموزندگان به سیستم ...  بیشتر

فناوری آموزش- تربیت معلم
بررسی میزان برخورداری مدرسان دانشگاه های مجازی از مهارت های تدریس در این دوره ها

فرهاد سراجی؛ رضا موحدی؛ منیر سیاحت خواه

دوره 8، شماره 4 ، مهر 1393، ، صفحه 245-257

https://doi.org/10.22061/tej.2014.10

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی میزان برخورداری مدرسان دانشگاه­های مجازی ایران با مهارت­های تدریس در این دوره­هاست. مدرسان مجازی برای تدریس اثربخش در محیط مجازی به مهارت های متنوعی نیاز دارند که با توجه به ویژگی­های این محیط، غالبا با مهارت­های تدریس در محیط حضوری تفاوت دارند. در این پژوهش مدل واسطه الکترونیکی سالمن (2004) به عنوان مدل ...  بیشتر