فصلنامه علمی
دوره 18 (1403)
دوره 17 (1402)
دوره 16 (1401)
دوره 15 (1400)
دوره 14 (1399)
دوره 13 (1398)
دوره 12 (1397)
دوره 11 (1396)
دوره 10 (1395)
دوره 9 (1394)
دوره 8 (1393)
دوره 7 (1392)
دوره 6 (1391)
دوره 5 (1390)
دوره 4 (1389)
دوره 3 (1388)
دوره 2 (1387)
دوره 1 (1386)
علوم تربیتی
رابطه هوش هیجانی و مؤلفه‌های آن با علائم اضطرابی دانش‌آموزان المپیادی کشور

عبدالمحمد طاهری؛ نجف طهماسبی پور

دوره 12، شماره 2 ، فروردین 1397، ، صفحه 131-139

https://doi.org/10.22061/jte.2018.2848.1729

چکیده
  پیشینه و اهداف: هوش هیجانی مجموعه‌ای از توانایی‌های اجتماعی و هیجانی انسان است که به شخص در حل مشکلات روزمره و تعامل با دیگران کمک می‌کند. اگرچه بهره هوشی عمومی نسبتا ثابت است، اما هوش هیجانی می‌تواند ایجاد و آموزش داده شود و سازمان‌ها و شرکت می‌توانند هوش هیجان را بیازمایند و یاد بدهند. هوش هیجانی به توانایی کنترل احساسات و عواطف ...  بیشتر