فصلنامه علمی
فناوری آموزش- آموزش عمومی
تعیین میزان اثربخشی آموزش مهارتهای تفکر انتقادی بر درک مطلب و نوع راهبردهای یادگیری مورداستفاده زبان‌آموزان

وحیده سادات واحدی؛ ملیحه ابراهیمی

دوره 11، شماره 2 ، فروردین 1396، ، صفحه 171-180

https://doi.org/10.22061/tej.2017.636

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان اثربخشی آموزش مهارت‌های تفکر انتقادی بر درک مطلب و نوع راهبردهای یادگیری مورداستفاده توسط زبان­آموزان ایرانی انجام شد. این پژوهش از نوع شبه­آزمایشی و با طرح پیش­آزمون-پس­آزمون با گروه کنترل انجام گرفت. جامعة آماری این پژوهش شامل 140  دانشجو بودند که به شیوة نمونه‌گیری در دسترس انتخاب و به‌طور ...  بیشتر