فصلنامه علمی
آموزش الکترونیکی
بررسی تأثیر عوامل مؤثر کیفی بر منافع آموزش الکترونیکی با نقش میانجی رضایت درک‌شده و سودمندی درک‌شده

سیده زهرا سیدی راد؛ امیرهوشنگ تاجفر

دوره 16، شماره 1 ، دی 1400، ، صفحه 191-206

https://doi.org/10.22061/tej.2022.8422.2667

چکیده
  پیشینه و اهداف: این پژوهش با هدف بررسی اثرگذاری عوامل کیفی مؤثر بر موفقیت سیستم‌های آموزش الکترونیک انجام شده است. مدل این پژوهش براساس مدل EESS و اعمال تغییرات به‌دست آمده از تحقیقات قبلی است و شامل مؤلفه‌های مختلف کیفی از جمله کیفیت فنی سیستم، کیفیت اطلاعات، کیفیت خدمات، کیفیت سیستم آموزشی، کیفیت عوامل حمایتی، کیفیت یادگیرنده و ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی
سیر تکوین مدل های ارزیابی آمادگی آموزش الکترونیک: از شکاف دیجیتال تا فاصله طراحی-واقعیت

نسیبه پوطی؛ حسین مرادی مخلص؛ جمشید حیدری

دوره 13، شماره 1 ، دی 1397، ، صفحه 178-190

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3191.1812

چکیده
  پیشینه و اهداف: در دهه های اخیر، هر روز با دستاوردهای جدیدی در کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه آموزش و پژوهش رو به رو هستیم. این دستاوردهای جدید انتظارات مخاطبان امر آموزش و پژوهش را از سطح خدماتی که ارائه می‌شود، تغییر داده است. امروزه دانشجویان و استادان خواهان دسترسی آسان و سریع به منابع جدید علمی و تحقیقاتی، تعامل با ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی- مجازی
شناسایی و اولویت‌بندی شاخص‌های دخیل بر کیفیت آموزش الکترونیک

احمدرضا قاسمی؛ آذین شهریاری فرد

دوره 10، شماره 3 ، تیر 1395، ، صفحه 207-218

https://doi.org/10.22061/tej.2016.539

چکیده
  کسب و کار و به تبع آن آموزش الکترونیکی ازجمله الزامات جوامع امروزی تلقی می‌شود. توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ارتباطات فرهنگی، توسعه شتابان علمی و فناوری، گستردگی جامعه هدف خواهان خدمات با کیفیت آموزشی از جمله این اقتضائات محسوب می‌شوند. هدف از پژوهش حاضر رتبه­بندی شاخص­های مؤثر بر کیفیت آموزش­های الکترونیکی، از منظر دانشجویان ...  بیشتر