آموزش الکترونیکی- مجازی
الهه امینی فر؛ بهرام صالح صدق پور؛ فاطمه ولی نژاد ترکمانی
چکیده
به منظور بررسی تاثیر تکنولوژی در یادگیری ریاضی از دو کلاس دانش آموزان دختر دوره پیش- دانشگاهی ریاضی و فیزیک شهر ترکمنچای، یک کلاس به عنوان گروه آزمایش و کلاس دیگر به عنوان کنترل انتخاب شدند. مبحث گراف کتاب ریاضیات گسسته به گروه آزمایش با استفاده از نرم افزار آموزشی نیوگراف که نوعی نرم افزار تعاملی پویا است، و به گروه کنترل بدون استفاده ...
بیشتر
به منظور بررسی تاثیر تکنولوژی در یادگیری ریاضی از دو کلاس دانش آموزان دختر دوره پیش- دانشگاهی ریاضی و فیزیک شهر ترکمنچای، یک کلاس به عنوان گروه آزمایش و کلاس دیگر به عنوان کنترل انتخاب شدند. مبحث گراف کتاب ریاضیات گسسته به گروه آزمایش با استفاده از نرم افزار آموزشی نیوگراف که نوعی نرم افزار تعاملی پویا است، و به گروه کنترل بدون استفاده از این نرم افزار تدریس شد. در آغاز دوره آموزشی پیش آزمون و در پایان دوره پس آزمونی از هر دو گروه گرفته شد. نتایج استفاده از تحلیل کوواریانس یکطرفه نشان داد که در سطح معناداری 05/0 p<نمرات گروه آزمایش بهتر از گروه کنترل است. این پژوهش همچنین در صدد پاسخگویی به سؤالات زیر می باشد: در تدریس ریاضیات آیا کل آموزش باید با استفاده از تکنولوژی باشد، یا تکنولوژی با سایر روش های آموزشی تلفیق شود؟، چه راهکارهایی می توان درصورت عدم تکنولوژی برای تدریس بکار برد؟