فصلنامه علمی
آموزش علوم
دورنمایی از خلاقیت در فرآیند آموزش ریاضی

مهدی نجفی خواه؛ نرگس یافتیان؛ شهرناز بخشعلی‌زاده

دوره 5، شماره 3 ، تیر 1390، ، صفحه 145-158

https://doi.org/10.22061/tej.2011.233

چکیده
  خلاقیت ریاضی اغلب یک پدیده ناشناخته محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد بیشتر دانشمندان علاقه‌مند نیستند فرآیندهای تفکر خود را که موجب خلق و ابداع می‌شود توصیف و تحلیل نمایند.  یکی از اهداف مقاله حاضر، که متکی بر یافته­های تحقیقی معاصر می­باشد، آن است که با اشاره به بعضی از تعاریف و ویژگی‌های خلاقیت ریاضی، به توصیف و تحلیل فرآیندهای ...  بیشتر