فصلنامه علمی
فناوری آموزش- آموزش عمومی
تعیین اولویت فناوری‌های صنعت 4.0 در مدرسه از منظر اکتساب تکنولوژی به شیوه‌ تاپسیس فازی

زهرا غلامزاده؛ عباس خمسه

دوره 17، شماره 3 ، تیر 1402، ، صفحه 541-560

https://doi.org/10.22061/tej.2023.9350.2835

چکیده
  پیشینه و اهداف: با ظهور صنعت ۴.۰ در ابتدای قرن 21 و معرفی فناوری‌های وابسته به آن، نظیر اینترنت اشیا، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، کلان داده، ربات‌های خودکار و... تحولات بسیاری رخ داد که نتایج آن بر حوزه‌ آموزش نیز اثرگذاشت و مفهومی تحت عنوان تعلیم و تربیت ۴.۰ را متولد کرد. دانش‌آموزان متأثر از این مفهوم در آینده نزدیک باید ظرفیت یادگیری ...  بیشتر