فصلنامه علمی
آموزش الکترونیکی
1. رابطه‌ی بین مشارکت فعال و پیشرفت تحصیلی در کلاس زبان انگلیسی برخط پس از شیوع کووید 19 در ایران

رضا نجاتی

دوره 15، شماره 4 ، پاییز 1400، ، صفحه 623-634

http://dx.doi.org/10.22061/tej.2021.7757.2571

چکیده
  پیشینه و اهداف: آموزش برخط (برخط) به­ عنوان گونه­ ای از آموزش از راه دور و در دهه ­­های گذشته موردتوجه مدیران، استادان، دانشجویان و دیگران بوده است. در شرایط حادث از بیماری همه‌گیر کوید 19، آموزش برخط به یک نیاز تبدیل‌شده است. از جمله عوامل مؤثر در کارآمدی این نوع آموزش مشارکت فعال دانشجویان در فرایند یادگیری است. مشارکت فعال ...  بیشتر

آموزش زبان انگلیسی
2. ارزشیابی نمودهای رویکرد ارتباطی در کتاب انگلیسی (1) دورۀ اول متوسطه ایران

رضا نجاتی؛ زهرا چراغی؛ اعظم ناصری

دوره 12، شماره 4 ، پاییز 1397، ، صفحه 303-315

http://dx.doi.org/10.22061/jte.2018.3236.1826

چکیده
  پیشینه و اهداف: امروزه در سراسر جهان و در کشور ما نیاز به گفتگو به زبان انگلیسی افزایش‌یافته و سبب درخواست فراوان برای یادگیری این زبان شده است. این نیاز از راه‌های گوناگون مانند آموزش رسمی در مدارس و آموزشگاه‌ها، سفر به کشورهای انگلیسی‌زبان و... برآورده می‌شود. ولی آموزش کلاسی رایج‌ترین فرصت برای زبان‌آموزی به نظر می‌رسد؛ بنابراین، ...  بیشتر

محیط های یادگیری مبتنی بر فناوری
3. تأثیر شبکه‌سازی واژگانی بر مهارت مکالمه دانش‌آموزان

رضا نجاتی؛ زهرا نبی لو

دوره 5، شماره 4 ، پاییز 1390، ، صفحه 271-278

http://dx.doi.org/10.22061/tej.2011.230

چکیده
  استادان­ و کارشناسان آموزش زبان انگلیسی براین ­باورند­که شبکه­سازی واژگانی به بهبود دانش واژگانی و دستوری زبان آموزان خارجی کمک می­کند که این به نوبه­ خود سبب تقویت مهارت­های تولیدی (گفتاری و نوشتاری) آن­ها خواهد شد. این ­تحقیق از طریق «طرح پیش آزمون- پس آزمون گروه گواه»1 اجرا شده است. یک­آزمون دو بار (در ابتدای ...  بیشتر