فصلنامه علمی
روانشناسی فناوری آموزش
بررسی رابطه هوش هیجانی و مهارت های طراحی در دانشجویان معماری

سجاد نازی دیزجی

دوره 7، شماره 1 ، دی 1391، ، صفحه 21-32

https://doi.org/10.22061/tej.2012.167

چکیده
  شناخت عوامل ذهنی و روانشناختی موثر در طراحی معماری، از شاخص های مهم آموزش معماری می باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه هوش هیجانی و مهارت های طراحی معماری در دانشجویان معماری دانشگاه غیر انتفاعی دیلمان انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان کارشناسی نا پیوسته رشته معماری دانشگاه دیلمان می باشد که بر اساس فرمول تخمین ...  بیشتر

معماری
استفاده از روایی‌گویی در آموزش معماری

سجاد نازی دیزجی؛ احمدرضا کشتکار قلاتی؛ رضا پرویزی

دوره 5، شماره 1 ، دی 1389، ، صفحه 37-48

https://doi.org/10.22061/tej.2010.311

چکیده
  بیان روایی در آموزش مطالب؛ مبتنی بر رعایت تمام عناصر ادبیات روایی و فنون روایت­پردازی، یکی از روش­های فعال تدریس می­باشد. بررسی کاربرد این روش در آموزش کودکان و نوجوانان بحث جدیدی نیست، اما تحقیق در مورد کاربرد روش در شاخه­های مختلف آموزش دانشگاهی از قبیل علوم مهندسی، پزشکی و ... به تازگی شروع شده است. روایی­گویی یکی از پایه­های ...  بیشتر