فصلنامه علمی
فناوری آموزش
بررسی میزان توجه به مؤلفه‌های تفکر انتقادی با استفاده از فناوری‌های آموزشی در کتابهای درسی علوم تجربی پایه اول ایران و روسیه

بی بی عشرت زمانی؛ سیدامین عظیمی؛ نسیم سلیمانی؛ فریدون پریش

دوره 15، شماره 3 ، تیر 1400، ، صفحه 465-478

https://doi.org/10.22061/tej.2020.5308.2203

چکیده
  پیشینه و اهداف:هدف از پژوهش حاضر بررسی و مقایسه میزان استفاده از فناوری‌های آموزشی برای پرورش تفکر انتقادی دانش‌آموزان در کتاب‌های درسی علوم تجربی پایه اول ابتدایی کشورهای روسیه و ایران می‌باشد.روش‌ها‌: روش پژوهش توصیفی – تحلیلی است و نمونه آماری آن کتاب‌های درسی علوم تجربی پایه اول ابتدایی کشورهای ایران و روسیه می‌باشد. ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی- مجازی
بررسی تاثیر خودتوسعه‌ای بر پیشرفت تحصیلی درس آمار دانشجویان ایران و روسیه با میانجی‌گری به‌کارگیری فناوری‌های آموزش از راه دور توسط اساتید

سیدامین عظیمی؛ گالیا کریلوا ایلدوسونا؛ نسیم سلیمانی

دوره 14، شماره 2 ، فروردین 1399، ، صفحه 383-392

https://doi.org/10.22061/jte.2019.5053.2161

چکیده
  پیشینه و اهداف: رویکرد گسترده جهان در به­کارگیری فناوری آموزش از راه دور برای تعلیم و تربیت خود گواه این است که استفاده از این ابزار فوائد و مزایای منحصر به فردی را برای آموزش و یادگیری به همراه دارد. با این حال، استفاده از فناوری باید با دقت مورد نظارت قرار گیرد. فناوری‌های آموزشی ابزارهای کارآمدی محسوب می‌شوند، اما به تنهایی و ...  بیشتر

تکنولوژی آموزشی
بررسی وضعیت موجود برنامه درسی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی از دیدگاه دانشجویان

محمد رحمان پور؛ محمدجواد لیاقتدار؛ فریدون شریفیان؛ مهران رضایی

دوره 13، شماره 1 ، دی 1397، ، صفحه 226-233

https://doi.org/10.22061/jte.2018.1402.1362

چکیده
  پیشینه و اهداف: هر موسسه آموزشی و هر یادگیرنده­ای باید برای رشد و توسعه خود را با محیط هماهنگ ساخته و مهارت­های لازم برای برآوردن نیازهای در حال تغییر جامعه داشته باشد. این امر در آموزش عالی و در میان دانشجویان و فارغ­التحصیلان شرایط ویژه­ای دارد و همواره از آنان انتظار می­رود خود را با شرایط محیطی داخل و خارج از سیستم آموزشی ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی- مجازی
طراحی مدل ارزیابی آمادگی مهارت آموزی الکترونیکی در ایران

غلامعلی منتظر؛ سیدعلی موسوی

دوره 7، شماره 2 ، فروردین 1392، ، صفحه 73-85

https://doi.org/10.22061/tej.2013.327

چکیده
  در سال های اخیر توجه به کیفیت و گسترش آموزش های مهارتی به منظور تربیت سرمایه های انسانی خلّاق و ماهر رشدچشمگیری داشته است. در این مقاله با ارزیابی مدل های مختلف آمادگی الکترونیکی و با اتکا بر مطالعات تطبیقی و تحلیل اطلاعاتحاصل از مطالعات ملی، چارچوب مفهومی جامعی برای ارزیابی آمادگی مهارت آموزی الکترونیکی در کشور طراحی شده اس ت. بدینمنظور، ...  بیشتر

آموزش فنی حرفه ای
ترموبارومتری کلسیم آمفیبول در یک گرانیت نوع I با دمای پایین در کاشمر ، ایران

ابوالفضل سلطانی

دوره 1، شماره 2 ، فروردین 1386، ، صفحه 121-126

https://doi.org/10.22061/tej.2007.1252

چکیده
  گرانیتوئید کاشمر (5/42 میلی لیتر) در صفحه ایران مرکزی ایران (CIP) رخ می دهد. این ماده عمدتاً شامل فلوتین فلزیوم (ASI-1) گرانیت از نوع I و پلوتونهای گرانودیوریت است. تجزیه و تحلیل ریزگردها نشان می دهد که آمفیبول های کاشمر در Ti و (Na + K) A محتویات کم (همه 5/0 apfu) وجود دارد ، که نشان دهنده منیزیم-هورنبند ، یک ماده معدنی مافیک از گرانیت های نوع I با دمای ...  بیشتر