]1 ]مهرمحمدی محموود، نگواهی بوه شویوه اصوالح و نوور اصالحا ضروری در تربیت معلوم، فصولنامه تعلویم و تربیت، شماره 3 ،1321 ،صفحههای 55 الی37. ]7 ]محسنپور بهرام، نقش تربیتی معلم در فرآیند تعلویم و تربیوت، فصولنامه تعلویم و تربیوت، سوال هیدودهم و نوزدهم، شماره 4و1 ،1391 ،صفحههای 199الی80. [3] Claussen W., Public school elementary principals’ perceptions regarding the selection of teacher, Educational Leadership‚Vol.60, No.8, 2006, pp. 48-52. [4] Kaplan L.S. and Owings W.A., Enhancing teaching quality (fastback), Bloomington, Indian, Phi Delta Kappa Educational Foundation, 2002. [5] Tisher R.P. and Widen M., One and a half decades of research on teacher education in Australia, London, Falmer press, 1990. [6] Ben M., Curriculum of teacher education program, International encyclopedia of teaching and teacher education (second education), London, pergamon press, 1995. [7] Bekalo S.A. and Welford A. G., Secondary preservice teacher education in Ethiopia: It’s impact on teacher’s competence and confidence to teach practical work in science. International Journal of Science Education, Vol. 21, No.12, 1999, pp. 1293-1310. [8] Grisham D.L., Laguardia A. and Brink B., Partner in professionalism: Creating quality field experience for pre-services teachers, Action in Teacher Education, Vol. 21, No. 4, 2002, pp. 27-40. [9] APEC., Preface and highlights of the study teacher preparation and professional development in APEC members , A comparative study, APEC Education Forum Document ,No.9, October,1999. ]10 ]آقووازاده احموود، آموووز و پوورور در کشووورهای پیشرفته صنعتی، تهران، انتشارا روان، 1393. [11] Akao K. and Arai A., A databook of educational statistics. Tokyo, Jiji Tsushinsha, 1993. علیرضا فراهانی و همکاران نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش، سال پنجم، جلد 5 ،شماره 1 ،پاییز 1831 ]17 ]سوورکارآرانی محموود رضووا، اصووالحا آموزشووی و مدرنسازی با تأکیود بور مطالعوه تطسیقوی آمووز و پرور ایران و ژاپن، تهران، انتشارا روزنگار، 1397. ]13 ]مالیی نهاد اعظم و عکواوتی علوی، بررسوی تطسیقوی نظووام برنامووه درسووی تربیووت معلووم در کشووورهای انگلسوتان، ژاپون، فرانسوه، موالزی و ایوران، فصولنامه نوآوریهای آموزشی، سال هفتم، شوماره 26 ،1392 ، صفحههای 35 الی62. [14] Monbusho., Statistical abstract of education, science and culture, Tokyo, Printing Bureau, Ministry of Finance, 2006. [15] Ingaki T. and Kudomi Y., The culture of teachers and teaching in Japan, Tokyo, University of Tokyo Press, 2004. ]16 ]حسیسی شراره، آموز و پرور مقایسهای، تهران، انتشارا آوای نور، 1396. [17] Butler D., Accountability or freedom for teachers? Handbook of research on teacher education, England, London, 2004. ]19 ]لی تان خووی، آمووز و پورور تطسیقوی، ترجموه محمد یمنی دوزی سرخابی، تهران، انتشوارا سومت، .1399 ]18 ]عصاره علیرضا، مطالعا تطسیقی آموز و پرور دوره اول متوسطه در کشورهای منتخب، تهران، انتشارا دانش پهوه، 1396. [20] Goodlad J. I., Teachers for our nations schools, San Francisco, Jossey-Bass, 2007. [21] Holmes B., The curriculum: A comparative perspective, London, Unwin Hyman, 1992. ]77 ]شعسانی زهرا، بررسی تطسیقی برنامه تربیوت معلوم در چند کشوور جهوان، فصولنامه تعلویم و تربیوت، سوال بیستم، شماره 3 ،1393 ،صفحه 121 الی 150. [23] National Research Council. Everybody counts: A report to the nation on the future of mathematics education, Washington, DC, National Academy Press, 2008. ]74 ]درکی سیمین، بررسی تحلیلی ویهگوی هوای کنوونی نظام تعلیم و تربیوت معلوم ایوران و مقایسوه وجووه و تفاو و تشابه آن با دو کشور آلمان و ژاپن، فصولنامه تعلیم و تربیت، سال بیست و یکم، شوماره 4 ،1394 ، صفحههای 190 الی 151. ]70 ]مسارکی ناصور، بررسوی تحلیلوی و تطسیقوی آمووز ابتدایی در کشوورهای انگلسوتان و ایوران، پایوانناموه کارشناسی ارشد، آموز و پرور تطسیقی، دانشوگاه عالمه طساطسایی، 1396 . ]76 ]مهر محمدی محمود، بواز اندیشوی فرآینود یواددهی- یادگیری و تربیوت معلوم، تهوران، انتشوارا مدرسوه، .1396 ]72 ]سلسسیلی نادر، تربیت معلم، ضرور تحول در ساختار و سازماندهی، پهوهشنامه آموزشی، .11 الی 6 صفحه، 1394 ،83شماره ]79 ]لیاقتدار محمود جوواد، گوزار تحقیقوی از وضوعیت آموز عملی در ایوران، پوهوهش در مسوائ تعلویم و تربیت، شماره 13 و14 ،1329 ،صوفحههوای 81 الوی .192 ]78 ]کاشف مدد، ارزشیابی برناموه درسوی جدیود تربیوت بدنی مراکز تربیت بودنی مراکوز تربیوت معلوم از نظور پاسخگویی به نیازهوای حرفوهای دانشودو معلموان از دیوودگاه مدرسووان، موودیران و دانشوودویان، پایانامووه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس، 1329. ]30 ]عابدی حسن علی، توانایی عمومی تدریس، پایان نامه دکتری دانشگاه تربیت مدرس، 1322. ]31 ]توانا داریو ، بررسی پیرامون معیارهای ارزشیابی مدرسین درس رو تدریس ریاضی ابتدایی در مراکز تربیت معلم استانهای فارس و بوشهر، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه عالمه طساطسایی، 1323. ]37 ]معینپور حمیده، بررسی مشکال گزینش، تربیت و استخدام دبیور دوره متوسوطه از دیودگاه مسوئولین و دبیوران شوهر اصوفهان بوه منظوور ارائوه پیشونهادا مناسب در برنامه تربیت دبیر، پایوانناموه کارشناسوی ارشد، برنامهریزی آموزشی، دانشگاه عالمه طساطسوایی، .1320 [33] Wary S., Teaching portfolios and pre-service teachers professional development‚ Teaching and Teacher Education, Vol. 23, No. 4, 2006, pp. 1139-1152. [34] Valke M., Roster I., Vebek M. and Break J.V., ICT teacher training in Flanders, Teaching and Teacher Education, Vol.23, No.12, 2007, pp.795-808. ارزیابی شیوههای آموز و ... نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش، سال پنجم ، جلد 5 ،شماره 1 ،پاییز 1831 [35] Chrisstopher P. and Qing Gu., Oxford review of education. Oxford, Rutledge, 2007. ]36 ]گال مردیت، بورگ والتر و گال جویس، رو های تحقی کمی و کیفی در علومتربیتی و روانشناسی، ترجمه احمدرضا نصر و همکاران، تهران، انتشارا سمت و دانشگاه شهید بهشتی، 1392. [37] Li B., The use of e-learning in pre-service teacher education, Campus-wide Information System, Vol. 26, No. 1,2009.
Send comment about this article