[1] Champagne A. B., Klopfer L. E. and Anderson J., Factors Influencing the Learning of Classical Mechanics, Am. J. Phys., Vol. 48, No.12, 1980, pp. 1074-1079. [2] Eunsoot K. and Sung Joe p., Students do not Overcome Conceptual Difficulties after Solving 1000 Traditional Problems, Am.J. Phys., Vol. 70, No. 1, 2002, pp.759-765. [3] Bowden J., Dall Alba G., Martin E., Laurillard D., Martin F., Master G., Ramsdend P., Stephanou P. and Walsh f., Displacement, Velocity, and Frames of Reference Phenomenographic Studies of Student’s Understanding and some Implications for Teaching and Assessment, Am.J. Phys., Vol. 60, No. 3, 1992, pp. 262-269. [4] Thornton R. and Sokoloff D.R., Learning Motion Concepts Using Real-Time MicrocomputerBased Laboratory Tools. Am. J. Phys. Vol. 58, No.9, 1990, pp. 858-867. [5] Halloun I. A. and Hestenes D., Common sense Concepts about Motion, Am. J. Phys., Vol. 53, 1985, pp. 1056-106. [6] Clement J., Student Preconceptions in Introductory Mechanics, Am. J. Phys., Vol. 50, No.1, 1982. [7] Halloun I. A. and Hestenes D., The Initial Knowledge State of College Physics Students, Am. J. Phys., Vol.53, 1985, pp.1043-1056. ]9 ]رزاقیزنوز نادیا، شناسایی طرح وارههای ذهنی دانشآموزان دوم دبیرستان در مکانیک نیوتنی، پایاننامه کارشناسیارشد، گروه فیزیک دانشکده علوم، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، 7391. ]8 ]آیتاللهی محبوبه، بررسی اثربخشی آموزش مفاهیم انتزاعی دینامیک با به کارگیری تصویر بر یادگیری معنیدار شاگردان و ماندگاری آن و مقایسه آن با آموزش سنتی، پایاننامه کارشناسی ارشد، گروه فیزیک، دانشکده علوم، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، 7399 . [10] Thornton R. K. and Sokoloff D.R., Assessing Student Learning of Newton’s laws: The Force سیامک خادمی و همکاران 32 نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش، سال پنجم، جلد 5 ،شماره 1 ،پاییز 1319 and Motion Conceptual Evaluation, Am.J. Phys., Vol. 66, No. 4, 1990, pp. 228-351. [11] Oliver Linton J., The Physics of Flight: I. Fixed and Rotating Wings, Physics Education, Vol. 42, No. 4, 2007, pp. 351-357. ]72 ]الکروکس رالران، مقایسه بین دیدگاههای رفتارگرایی و ساخت و سازگرایی، 7887 ،ترجمه زهرا گویا، مجله رشد آموزش ریاضی، شماره 76 ،دفتر انتشارات کتب آموزشی، 7399. [73 [النگر الن ج، یادگیری هوشیار نقدی بر نظامهای آموزشی معاصر، ترجمه عباس مخبر، تهران، مرکز نشر دانشگاهی، 7311. [14] Mc Dermott L. C., Milikan Lecture 1990: What We Teach and What is Learned-Closing the Gap, Am. J. Phys., Vol. 59, No.4, 1991, pp. 301- 315. [15] Redish E.F., Implications of Cognitive Studies for Teaching Physics, Am.J. Phys., Vol. 62, 1994, pp. 796-803. [16] Redish E. F., Teaching Physics with the Physics Suite, USA: John wiley, 2003.
Send comment about this article