]1 ]غفاری علی و نعمتیمهر مرجان، تجربه کارگاه طرح معماری مجموعههای مسکونی- کارشناسی، سومین همایش آموزش معماری، دانشگاه تهران،1330 ، صفحه353. ]2 ]خورسندی علی، تنوع گونه شناسی در آموزش و پژوهش میان رشتهای، فصلنامه مطالعات میان رشتهای در علوم انسانی، شماره4 ،1333 ،صفحههای 57 الی .23 ]3[ Colins J., May You Live in Interesting Times: Using Multidisciplinary and Interdisciplinary Programs to Cope with Change in the Life Sciences, Bioscience, Vol.52, No.1, 2002, pp.75-83. ]4 ]میرریاحی سعید، نگرشی بر ارزشیابی در نظام آموزش طراحی، صفّه، شماره 1331،43 ،صفحههای 311 الی .333 ]5 ]علیالحسابی مهران و نوروزیان سعید، مدارس معماری، مکان آموزش یا محل تعلیم، نگاهی به تجربه آموزشی طراحی معماری، 1330 ،صفحه 317. ]6[ Habraken j., Questions the Will Not Go Away: Some Remarks on Long Term Trends in Architecture and their Impact on Architectural Education, Keynote Speech: proceeding of the Annual conference of the European association of Architectural Education- EAAE/ ARCC, Dublin, 2004, p.46. ]0 ]جهانبخش حیدر، روش شناسی ارائه درس انسان، طبیعت، معماری با تأکید بر تأثیر شناخت محیط زیست در فرایند ارتقای بینش معمارانه، فصلنامه فناوری آموزش، 1333 ،صفحه 42. ]3 ]گروت لیندا و وانگ دیوید، روشهای تحقیق در معماری، ترجمه: عینیفر علیرضا، انتشارات دانشگاه تهران، 1331 ،صفحههای 31 الی 36. ]9[ Newell W.H. and Green W.J., Defining and Teaching Interdisciplinary Studies, Improving College and University Teaching, Vol.30, No.1, 1982, p.23. ]10[ Stember M., Advancing the social sciences through the interdisciplinary enterprise, The Social Science Journal, Vol.28, No.1, 1991, p.1. ]11 ]قبادیان وحید، مبانی و مفاهیم در معماری معاصر غرب، دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران، 1332 ، صفحههای 365 الی 367. ]12 ]افتخاری علی، علوم بینرشتهای در آموزش عالی، فصلنامه مطالعات میان رشتهای در علوم انسانی، .24 الی 65 صفحههای، 1333 ،2شماره ]13 ]حاجی یوسفی امیرمحمد، میانرشتگی در علوم سیاسی در دانشگاههای کانادا: مفهوم و اجرا، فصلنامه مطالعات میان رشتهای در علوم انسانی، شماره 2 ، .64 الی 43 صفحههای، 1333 بازشناسی روش آموزشی تاریخی- تکاملی ... نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش، سال ششم، جلد 6 ،شماره 3 ،بهار 3313 232 ]11 ]میرعابدینی احمد، نقش ارتباطات در تحول و توسعه علوم میانرشتهای، فصلنامه مطالعات میان رشتهای در علوم انسانی، شماره 4 ،1333 ،صفحه 43. ]15[ Negre a., A transdisciplinary approach to science and astrology, Available at: http:// cura.free.fr/quinq/02negre2.html, 2004. ]16[ Lawrence R.J., The Interpretation of Vernacular Architecture, Vernacular Architecture, Vol.14, 1983, pp.19-20 ]17] History and Criticism of 'Contemporary Architecture, Rome, Center for Studies in Urban History, 1980. ]18[ Madrazzo L., Durand and the science of Architecture, JAE, 1994, p.12. ]10 ]احمدی بابک، حقیقت زیبایی، نشر مرکز، تهران، .261صفحه، 1303 [20[ Maretto P., Nature Made Reality Reality, Florence, uniedit, 1980. [21] Caniggia G, Architectural Composition and Building Typology, publisher Marsilio, Venice, 1979. ]22 ]معماریان غالمحسین، سیری درمبانی نظری معماری، تهران، انتشارات سروش دانش، 1331، صفحه 325. ]23 ]انصاری حمیدرضا، مسایل طراحی و راهبردهای آموزشی در حل آنها، سومین همایش آموزش معماری، تهران، 1330 ،صفحه 42. ]24[ Giannini A, The Philosophy of Masons, Genova, University of Genova, 1983. [25[ Chiappi Carlo-Villa and Giorgio., Project-typeArchitectural Design, Firenze, Alinea, 1980. ]22 ]علیآبادی محمدعلی، معماری اقلیمی همان معماری اسالمی است، فصلنامه طرح و نماد، 1333 ،صفحه .321 ]20 ]علیالحسابی مهران، اربابیان همایون و یوسف زمانی مهرداد، شناسایی عوامل مؤثر ارتقای آموزش طراحی مجتمعهای زیستی، فصلنامه فناوری آموزش، 1333 ، صفحه 225.
Send comment about this article