]1 ]ریحانی ا." هندسه گرهها و آموزش آن در مدرسه ". فصلنامه فناوری و آموزش. جلد اول، شماره4 ،تابستان، .1386 ]2 ]فرمهر ف.، ریحانی ا. و مسگرانی ح.،"تجربه حل مسئله هندسه در محیط پویا – یک مطالعه موردی"، مقاله برگزیده دهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران، .1387 [3] King J. and Schattschneider D.,"Geometry Turned On: dynamic software in learning, teaching, and research ", MAA., 1997. [4] Laborde C., “Integration of Technology in the Design of Geometry Tasks with CabriGeometry”, International Journal of Camputer for Mathmatical Learning, Vol. 6, pp.283-318. [5] Rosselle M., Grandbastien M., “Toward Interoperable ILES: Results from a Case Study in the E Geometry Domain”, France, 2003. ]6 ]فرمهر ف.، ریحانی ا.، "جایگاه نرم افزارهای هندسهی پویا در آموزش هندسهی دبیرستان"، نهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران، 1386. [7] Bell M.D., “Impact of an inductive conjecturing approach in a dynamic geometry-enhanced environment”, Georgia State University, 1998. [8] Schoenfeld A.H." Mathmatical Problem Solving", Acadmic Press.Inc, 1986. ]9 ]پولیا ج.،"خالقیتریاضی"،]مترجم[ شهریاری،پ. انتشارات فاطمی، 1381. ]11 ]ترابی م.،"مقایسه آموزش قضیه تالس در کتابهای ریاضی ایران و فرانسه"،رشدآموزش ریاضی، شماره81، .1386 [11] Hollebrands k.,“The Role of a Dynamic Software Program for Geometry in Strategies High School Mathematics Students Employ”, North Carolina State University, Journal for Research in Mathematics Education, Vol. 38, 2007. [12] Alcavi A. and Hadas N., “Computer Mediated Learning: an Example of an Approach”, Rehovot,Department of Science Teaching Weizmann Institute of Science, 2001. [13] Whiteley W.,“Dynamic Geometry Programs and the Practice of Geometry”, York Universit, Toronto, Ontario, Canada , 2000. [14] King J. and Schattschneider D., "Geometry Turned On: dynamic software in learning, teaching, and research", MAA., 1997. [15] Christou C. & et al., “Problem Solving and Problem Posing in a Dynamic Geometry”, Cyprus, TMME, Vol. 2, 2005. [16] Yerushalmy M., “Generalization in geometry”, Lawrence Erlbaum Assoc, 1993. [17] Laborde C., “Environments as a Source of Rich Learning Contexts for the Complex Activity of Proving”, University Joseph Fourier and University Institute for Teacher Education, Grenoble, France, 2000. [18] Steketee S., “Do the Wave: Trigonometry Comes Alive with Sketchpad ”, Key Curriculum Press, NCTM Annual Meeting, 2008. ]19 ]گروه مولفان دفتر برنامه ریزی و تألیف کتابهای درسی، )هندسه 2 ،)شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران، 1381. ]21 ]رستمی م-ه.، )دایره المعارف هندسه( جلد یک، انتشارات مدرسه، 1386. 873 نقش نرم افزارهای هندسهی پویا در حل مسئله هندسه با تمرکز بر حدسیه سازی ابراهیم ریحانی و همکاران مجله فناوری آموزش، سال سوم، جلد 3 ،شماره 3 ،بهار 8311 ]21 ]اخباریفر م.، )کتاب کار و راهنمای مطالعه دانش آموز هندسه 8 ،) موسسه فرهنگی فاطمی، 1382. [22] Forsythe S., “Learning Geometry through Dynamic Geometry Software”, Mathematics Teaching Academic Research Library, 2007. [23] Hadas N., Hershkowitz R. and Schwarz B.B., “The Role of Contradiction and Uncertainty in Promoting the Need To Prove in Dynamic Geometry Environment”, Educational Studies in Mathematics, Vol. 44 (1&2), 2000, pp. 127-150. [24] De Viller M., “Some pitfalls of dynamic geometry software”, Kennesaw State University, USA , University of KwaZuluNatal, School of Science, Mathematics & Technology Education, Edgewood Campus, 2007
Send comment about this article