[1] Robertson R., Globalization: Social Theory and Global Culture, Sage,1992. [2] Shin H., Kubota R. Post-colonialism and globalization in language education. In B. Spolsky & F. Hult (Eds). The handbook of educational linguistics, (pp 201- 282). Blackwell Publishing, 2008. [3] Latouch S., The Westernizing of the world, Polity Press, 1996. ]١ ]لطف آبادی حسن، نوروزی وحیده، » بررسی چگونگی نگرش دانش آموزان دبیرستانی و پیش دانشگاهی ایران به جهانی شدن وتأثیرآن بر ارزشها و هویت دینی و ملی آنان «، فصل نامه نوآوری های آموزشی، شماره ی 2 ،1373 ،صفحه 11 الی 801. جهانی شدن و ضرورت اصالح دورههای آموزش زبان انگلیسی در ایران؛ چالشها، قرصتها مهرک رحیمی و همکار 884 مجله فناوری آموزش، سال سوم، جلد 3 ،شماره 2 ،زمستان 8317 ]5 ]شیرودی مرتضی، » انقالب اسالمی ایران وپروژه جهانی شد« فصل نامه شیعه شناسی، شماره 87 ،1371 ،صفحه833 الی .811 ]1 ]لطف آبادی حسن، » آموزش شهروندی ملی و جهانی همراه با تحکیم هویت و نظام ارزشی دانش آموزان «، فصل نامه نوآوری های آموزشی، شماره87 ، 1375 ، صفحه های .44 الی88 ]8 ]سهرابی بهشته، سارانی احمد، » تأثیرات جهانی شدن بر فرهنگ و نظام آموزش و پرورش ایران «، اولین همایش دانشجویی روشهای نوین آموزشی در نظام تعلیم و تربیت، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، تهران، 1378. ]7 ]جاللی مهدخت، کرمی علیرضا، » تأثیر جهانی شدن بر فرایند یاددهی-یادگیری «، اولین همایش دانشجویی روشهای نوین آموزشی در نظام تعلیم و تربیت، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، تهران، 1378. ]9 ]پور طهماسبی سیاوش، سبحانی نژاد مهدی، » انتخاب متناسب رویکرد فناوری اطالعات و ارتباط و تأثیر آن در اشتغال اثر بخش دانش آموختگان«، اولین همایش دانشجویی روشهای نوین آموزشی در نظام تعلیم و تربیت، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، تهران، 1378. ]1٤ ]رحیمی مهرک، فنون یادگیری برای زبان آموزان ایرانی، انتشارات دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، 1377. [11] Phillipson R. Globalizing English: Are linguistic human rights an alternative to linguistic imperialism? Language Sciences, Vol. 20, No. 3, 1998 , pp. 101- 112. [12] Phillipson R., Linguistic Imperialism, Oxford University Press, 1992. ]13 ]بیرمی پور علی، لیاقت دار محمد جواد، شریف مصطفی، » بررسی میزان کار آمدی فرآیندهای یادگیری-یاددهی و ارزشیابی برنامه درسی زبان انگلیسی مقطع متوسطه شهر شیراز «، اندیشه های نوین تربیتی، دوره 4 ،شماره 4 ، 1378 ،صفحه های73 الی 21. [14] Wedell M., " Giving TESOL change a chance: supporting key players in the curriculum change process. System ", Vol. 31, 2003, pp. 439-456. [15] Fradd S. H., Lee O., " Development of a knowledge base for ESOL teacher Education " , Teaching and Teacher Education , Vol. 14, No.7, 1998,pp. 761-773. ]11 « ]سند چشم انداز جمهوری اسالمی ایران در افق 8404 هجری شمسی«، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، .1372 ]18 « ]ابالغ سیاستهای کلی برنامه پنجم توسعه«، روزنامه ایران، سال چهاردهم، شماره 4881 ، 22 دی، 1378 ،صفحه 1. ]17 ]مرادی فرشته، » بررسی مشگالت آموزش/ یادگیری زبان انگلیسی در استان تهران«، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز، 1378. ]19 ]طوسی بهرام، » نظریه زبانی چامسکی «، ماهنامه پژوهش، شماره 87 ،1373 ، صفحه های 27 الی 32. ]2٤ ]رشیدی ناصر،» آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در مدارس راهنمایی و دبیرستانهای استان کردستان: مشکالت و راه حل های پیشنهادی « ، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز، .1382 ]21 ]سعادت محبوبه، » بررسی مشکالت آموزش/ یادگیری درس زبان انگلیسی در مدارس راهنمایی و دبیرستانهای استان فارس« ، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز، 1388. ]22 ]زنگنه مهدی، » بررسی مشکالت آموزش/ یادگیری درس زبان انگلیسی در دبیرستانهای استان کرمانشاه «، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز، 138١. [26] Ahmadi, A. Treatment of pronunciation in Iranian ELT textbooks. Paper presented in the Fourth TELLSI Conference, Shiraz, Iran, February 2007. [27] Elham, R., Amerian, M., Content analysis of high school language books’ reading passages, Paper presented in the Fourth TELLSI Conference, Shiraz, Iran, February 2007. [28] Brown, D, Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. Pearson Longman, 2001. [29] Giddens, A. Runaway world: How globalization is reshaping our lives, Routledge, 2001 ]23 ]دودمان محمد،» بررسی مشگالت آموزش/ یادگیری درس زبان انگلیسی در دبیرستانهای استان هرمزگان«، پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه شیراز، 1375 . ]2١ ]رحیمی محمد، » بررسی وضعیت آموزش زبان انگلیسی در دبیرستانهای استان اصفهان«، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز، 1387. ]25 ]صفرنواده خدیجه، » بررسی تطبیقی برنامه درسی زبان انگلیسی در آموزش رسمی سه کشور ژاپن، پاکستان و ایران با نگاهی بر تأثیر فرهنگ غرب بر آموزش زبان در سه کشور مذکور «، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه عالمه طباطبایی، .
Send comment about this article