فصلنامه علمی
آموزش الکترونیکی- مجازی
بررسی عوامل تاثیرگذار بر وفاداری به یادگیری از طریق رسانه های اجتماعی

سید محمدباقر جعفری؛ جبار باباشاهی؛ ندا اسکندری؛ مصطفی زندی نسب

دوره 14، شماره 2 ، فروردین 1399، ، صفحه 291-301

https://doi.org/10.22061/jte.2019.4358.2057

چکیده
  پیشینه و اهداف: امروزه با پیشرفت ابزارهای ارتباط جمعی و رایانه‌ها، نفوذ و گسترش شبکه اینترنت در عرصه‌های مختلف زندگی انکار‌ناپذیر است. یکی از پدیده‌های بسیار فراگیری که در چند سال اخیر بر روی شبکه اینترنت به وجود آمده، پیدایش رسانه‌های اجتماعی است. رسانه‌های اجتماعی، زندگی اجتماعی و اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده‌اند. گسترش رسانه‌های ...  بیشتر

یادگیری الکترونیکی
شخصی‌سازی محیط یادگیری الکترونیکی براساس خودکارامدی یادگیرنده

فاطمه زرّین؛ غلامعلی منتظر

دوره 13، شماره 4 ، مهر 1398، ، صفحه 868-880

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3137.1911

چکیده
  پیشینه و اهداف:  یکی از ویژگی­هایی که برای شخصی­سازی محیط یادگیری الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، خودکارامدی است. این ویژگی به باور افراد نسبت به توانایی­های خود برای انجام تکالیف اشاره دارد. متخصصان براین باورند که خودکارامدی تحصیلی، یکی از عوامل مهمی است که تأثیر به‌سزایی بر یادگیری مؤثر و پیشرفت تحصیلی یادگیرندگان ...  بیشتر