فصلنامه علمی
آموزش الکترونیکی- مجازی
اثربخشی آموزش فیزیک با رویکرد زمینه‌محور بر خودتنظیمی، خودکارآمدی و یادگیری دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول در آموزش مجازی فیزیک

فرشته صداقت؛ فاطمه خدادادی آزادبنی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 بهمن 1403

https://doi.org/10.22061/tej.2024.8908.3028

چکیده
  پیشینه و اهداف: همه‌گیری کووید‌- ۱۹ سیستم آموزشی را به‌طور قابل ملاحظه‌ای در سرتاسر جهان تحت تأثیر قرار داده بود که با تغییر ناگهانی آموزش مجازی و آموزش الکترونیکی همراه بوده است. با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش مجاری به یکی از چالش‌های هر سیستم آموزشی تبدیل شده بود. روشن است که اگر محتوای جدید فیزیک با همان روش‌های سنتی (مرسوم) ...  بیشتر

تهیه و تدوین محتوای الکترونیکی
بررسی اثر تقسیم توجه و خودتنظیمی در محیط‌های یادگیری چند رسانه‌ای بر یادگیری و بار شناختی ادراک‌شده دانش‌آموزان

فاطمه کدخداوند؛ اکبر مومنی راد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 بهمن 1403

https://doi.org/10.22061/tej.2024.10617.3036

چکیده
  پیشینه و اهداف: آموزش و یادگیری بر پایه ارتباط صحیح ایجاد می­شود و این ارتباط، وابسته به انتخاب رسانه مناسب است. چندرسانه­ای­ها با توجه به مزایای متعدد، از رسانه­های تأثیرگذار بر یادگیری است؛ اما در برخی موارد، علی‌رغم وقت و هزینه بسیار برای طراحی چندرسانه­ای­ها، نتایج رضایت‌بخش نیست. عدم توجه به اصول طراحی آموزشی، ویژگی­های ...  بیشتر

رویکردهای نوین آموزشی
اثربخشی روش آموزش معکوس راهبردهای یادگیری (شناختی- فراشناختی) بر پیشرفت مهارت گفتاری و خودتنظیمی زبان‌آموزان در مقایسه با رویکرد سنتی

وحیده سادات واحدی

دوره 16، شماره 3 ، تیر 1401، ، صفحه 635-646

https://doi.org/10.22061/tej.2022.8346.2652

چکیده
  پیشینه و اهداف: راهبرد کلاس معکوس یکی از روش‌های نوین آموزش-یادگیری است که در سالیان اخیر توانسته است نظر بسیاری از محققان و صاحب نظران را به خود جلب نماید و به‌‌عنوان راه حلی برای برون رفت از مشکلات مطرح شده و چالش‌های فرارو ارائه شود. افزون بر این در زمینه آموزش زبان انگلیسی، اخیراً توجه بسیاری از متخصصان معطوف به آموزش راهبردهای ...  بیشتر