فصلنامه علمی
فناوری آموزش
1. تأثیر بازی‌وارسازی در فرآیند آموزش و یادگیری مدیریت تعارض

سید علی فارغ؛ یاسمن صفاری؛ میلاد جعفری سیسی

دوره 15، شماره 4 ، پاییز 1400، ، صفحه 657-672

http://dx.doi.org/10.22061/tej.2021.5672.2278

چکیده
  پیشینه و اهداف: آموزش از اجزای جدانشدنی زندگی بشر است. در حال حاضر، کتاب‌ها و رسانه‌های آموزشی تک بعدی موجود در آن‌ها همچون تصاویر، نمودارها، تابلوها و موارد مشابه در این حوزه نقشی محوری دارند. بازی‌وارسازی به عنوان پدیده‌ای نوین و بالقوه فرصت جدیدی را به محدوده فن‌آوری‌های آموزشی اضافه می‌کند که در آن مفاهیم آموزشی به‌وسیله ...  بیشتر

کاربرد فناوری های نوظهور در آموزش
2. تأثیر آموزش مبتنی بر واقعیت افزوده تعاملی بر یادگیری و یادداری درس علوم تجربی

سید علی فارغ؛ میلاد جعفری سیسی

دوره 14، شماره 3 ، تابستان 1399، ، صفحه 571-582

http://dx.doi.org/10.22061/jte.2019.4656.2099

چکیده
  پیشینه و اهداف: آموزش در زندگی بشر نقشی اساسی دارد. آموزش علوم تجربی در دوران تحصیل با اینکه از اهم موضوعاتی است که بایستی همراه با تجربه مستقیم دانش‌آموز همراه باشد، در بسیاری مواقع به دلیل محدودیت‌های مکانی، زمانی و یا ریالی تنها مبتنی بر کتب سنتی و رسانه‌های تک‌بعدی موجود در آن‌ها صورت می‌پذیرد. با گسترش فن‌آوری‌های نوین، فرصت‌های ...  بیشتر