فصلنامه علمی
تربیت معلم
شایستگی های حرفه ای معلمان و رضایت شغلی با تاکید بر دیدگاه سازنده گرایی

زهرا ابوالحسنی؛ محمد جوادی پور

دوره 13، شماره 4 ، مهر 1398، ، صفحه 911-920

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3713.1925

چکیده
  پیشینه و اهداف: مربیان از ارکان اصلی فرآیندیاددهی ـ یادگیری هستند که نقش انکارناپذیری درکیفیت­زایی یا کیفیت­زدایی نظام آموزشی ایفا می‌کنند. یونسکو آموزش را کلید توسعه جوامع و مسیری می­داند که افراد را برای تحقق توانایی­ها و افزایش کنترل بر تصمیمات اثرگذار بر آن­ها توانمند می­سازد.  این در حالی است که برای آموزش و ایجاد ...  بیشتر

برنامه ریزی درسی
کندوکاو و تبیین منطق برنامه درسی مبتنی بر پروژه

مریم یوسفی؛ علیرضا عصاره؛ علی حسینی‌خواه

دوره 13، شماره 3 ، تیر 1398، ، صفحه 565-580

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3704.1924

چکیده
  پیشینه و اهداف: با تأمل در جوامع گوناگون و باوجود ادعای پیشرفت در زمینه‌های آموزشی، فنّاوری، اجتماعی و ...، بازهم مشکلات عدیده‌ای در ارتباطات انسانی، روابط مدنی و ناکارآمدی افراد به چشم می‌خورد. با این توضیح این سؤال مطرح می‌شود که آیا پیشرفت‌های مختلف در عمل نتوانسته مورداستفاده قرار گیرد؟ توسعه آموزش و فنّاوری با منافع عمومی ...  بیشتر