فصلنامه علمی
یادگیری الکترونیکی
فراترکیب چارچوب جامع عوامل مؤثر بر قابلیت استفاده سیستم‌های مدیریت یادگیری

سمانه عبدلی؛ محمدرضا نیلی احمدآبادی؛ هاشم فردانش؛ محمد عسگری

دوره 17، شماره 4 ، مهر 1402، ، صفحه 849-868

https://doi.org/10.22061/tej.2023.9452.2848

چکیده
  پیشینه و اهداف: سیستم‌های مدیریت یادگیری یکی از مهم‌ترین بسترهای آموزش مجازی هستند و قابلیت استفاده، مهم‌ترین ویژگی تعیین‌کننده کیفیت آن‌هاست. در تحقیقات انجام‌شده، عوامل مختلفی به‌عنوان عوامل مؤثر بر قابلیت استفاده سیستم‌های مدیریت یادگیری مطرح شده است؛ اما وجود کاستی‌ها در زمینه قابلیت استفاده این سیستم‌ها و تعیین عوامل ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی
ارزیابی «منابع حمایتی» سامانه درس‌افزار دانشگاه شهید بهشتی تهران بر اساس چهارچوب یادگیری الکترونیکی خان: تأملی بر تجارب دانشجویان

پرستو علیخانی؛ مرتضی رضایی زاده؛ راضیه شاهوردی

دوره 16، شماره 1 ، دی 1400، ، صفحه 71-80

https://doi.org/10.22061/tej.2021.3660.1915

چکیده
  پیشینه و اهداف: هدف پژوهش حاضر، ارزیابی سامانه درس ­افزار دانشگاه شهید بهشتی از نظر پشتیبانی فنی و آموزشی- مشاوره­ای بر اساس بُعد منابع حمایتیِ چهارچوب یادگیری الکترونیکی خان بود. این ارزیابی بواسطه تجارب دانشجویان صورت گرفت.روش‌ها: طرح پژوهش کیفی از نوع داده بنیاد اتخاذ شد. جامعه آماری پژوهش، دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی
تئوری بازی و مودل: ایجاد محیطی برای یادگیری مؤثر

سیده فاطمه نورانی؛ منیژه احمدی

دوره 16، شماره 1 ، دی 1400، ، صفحه 207-220

https://doi.org/10.22061/tej.2022.8423.2665

چکیده
  پیشینه و اهداف: مودل یک سیستم مدیریت یادگیری است که با هدف راه­اندازی آسانِ آموزش از راه دور و آموزش الکترونیکی و نیز اجرای هر برنامه یادگیری الکترونیکی و آنلاین طراحی و اجرا شده است. این سیستم، متن باز بوده و در هر حوزه یادگیری قابل استفاده است. با توجه به اهمیت و تأثیر یادگیری مشارکتی به‌عنوان یک پارادیم آموزشی، مودل نیز ابزارهایی ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی- مجازی
شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر قابلیت دسترسی سامانه درس‌افزار دانشگاه شهید بهشتی تهران

فاطمه ورداسبی؛ مرتضی رضایی زاده؛ اباصلت خراسانی؛ پرستو علیخانی

دوره 12، شماره 2 ، فروردین 1397، ، صفحه 109-120

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3030.1769

چکیده
  پیشینه و اهداف: دانشگاه­ها نقش مهمی در جامعه ایفا می­کنند. آن­ها مراکز نوآوری هستند، استعدادها را جذب کرده و پرورش می­دهند، دانش جدید را ایجاد کرده و به اشتراک می­گذارند و ارزش زیادی در اقتصاد کشوری و منطقه­ای دارند. بنابراین، کاهش بودجه­های دولتی و افزایش رقابت جهانی برای جذب کارکنان و دانشجویان شایسته، دانشگاه­ها ...  بیشتر