محیط های یادگیری مبتنی بر فناوری
رضا نجاتی؛ زهرا نبی لو
چکیده
استادان و کارشناسان آموزش زبان انگلیسی براین باورندکه شبکهسازی واژگانی به بهبود دانش واژگانی و دستوری زبان آموزان خارجی کمک میکند که این به نوبه خود سبب تقویت مهارتهای تولیدی (گفتاری و نوشتاری) آنها خواهد شد. این تحقیق از طریق «طرح پیش آزمون- پس آزمون گروه گواه»1 اجرا شده است. یکآزمون دو بار (در ابتدای ...
بیشتر
استادان و کارشناسان آموزش زبان انگلیسی براین باورندکه شبکهسازی واژگانی به بهبود دانش واژگانی و دستوری زبان آموزان خارجی کمک میکند که این به نوبه خود سبب تقویت مهارتهای تولیدی (گفتاری و نوشتاری) آنها خواهد شد. این تحقیق از طریق «طرح پیش آزمون- پس آزمون گروه گواه»1 اجرا شده است. یکآزمون دو بار (در ابتدای اجرای طرح برای سنجش رفتار ورودی و در پایان برای برآورد اثر روش آموزش) در دو گروه گواه و آزمایشی اجرا شد. آزمون تیمستقل روی « نمرات افزوده»2 نشانداد که تفاوت بین دو گروه معنیدار نیست. البتّه چون مشاهدات حاکی از آن بود که دانشآموزان گروه آزمایشی فعالتر بودند، شاید بتوان ادعا کرد که شبکهسازی واژگانی به زبانآموزان کمک میکند تا بیاموزند چگونه مطالب را در ذهنشان سامان دهند. علاوه بر این، با بالا بردن اعتماد به نفس دانشآموزان منجر به مشارکت بیشتر آنها در فعالیتهای کلاسی شد.