• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فناوری آموزش
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 13 (1397)
دوره دوره 12 (1396)
دوره دوره 11 (1395)
دوره دوره 10 (1394)
دوره دوره 9 (1393)
دوره دوره 8 (1393)
دوره دوره 7 (1392)
دوره دوره 6 (1391)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 5 (1390)
دوره دوره 4 (1389)
نجاتی, رضا, نبی لو, زهرا. (1390). تأثیر شبکه‌سازی واژگانی بر مهارت مکالمه دانش‌آموزان. فناوری آموزش, 6(1), 59-66.
رضا نجاتی; زهرا نبی لو. "تأثیر شبکه‌سازی واژگانی بر مهارت مکالمه دانش‌آموزان". فناوری آموزش, 6, 1, 1390, 59-66.
نجاتی, رضا, نبی لو, زهرا. (1390). 'تأثیر شبکه‌سازی واژگانی بر مهارت مکالمه دانش‌آموزان', فناوری آموزش, 6(1), pp. 59-66.
نجاتی, رضا, نبی لو, زهرا. تأثیر شبکه‌سازی واژگانی بر مهارت مکالمه دانش‌آموزان. فناوری آموزش, 1390; 6(1): 59-66.

تأثیر شبکه‌سازی واژگانی بر مهارت مکالمه دانش‌آموزان

مقاله 6، دوره 6، شماره 1، پاییز 1390، صفحه 59-66  XML اصل مقاله (264 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
رضا نجاتی ؛ زهرا نبی لو*
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
چکیده
استادان­ و کارشناسان آموزش زبان انگلیسی براین ­باورند­که شبکه­سازی واژگانی به بهبود دانش واژگانی و دستوری زبان آموزان خارجی کمک می­کند که این به نوبه­ خود سبب تقویت مهارت­های تولیدی (گفتاری و نوشتاری) آن­ها خواهد شد. این ­تحقیق از طریق «طرح پیش آزمون- پس آزمون گروه گواه»1 اجرا شده است. یک­آزمون دو بار (در ابتدای اجرای طرح برای سنجش رفتار ورودی و در پایان برای برآورد اثر روش آموزش) در دو گروه گواه و آزمایشی اجرا شد. آزمون تی­مستقل روی « نمرات افزوده»2 نشان­داد که تفاوت بین دو گروه معنی­دار نیست. البتّه چون مشاهدات حاکی از آن بود که دانش­آموزان­ گروه آزمایشی فعال­تر بودند، شاید ­بتوان ادعا کرد که شبکه­سازی واژگانی به زبان­آموزان کمک می­کند تا بیاموزند چگونه مطالب را در ذهنشان سامان دهند. علاوه بر این، با بالا بردن اعتماد به نفس دانش­­آموزان منجر به مشارکت بیشتر آن­ها در فعالیت­های کلاسی شد.
کلیدواژه‌ها
بارش فکری؛ شبکه سازی واژگانی؛ مکالمه؛ زبان آموز مبتدی
عنوان مقاله [English]
The Impact of Word-Mapping Technique on Iranian High-school Students' Speaking Ability
نویسندگان [English]
R. Nejati؛ Z. Nabiloo
Srttu
چکیده [English]
English professors and educators believe that word-mapping technique can improve foreign language learners’ vocabulary and grammar. Those, in turn, enhance the learners’ productive skills, i.e., speaking and writing. The present study, through the pre-test post-test control group design, attempted to examine the effect of word - mapping technique on oral production. To achieve the purpose of the study, one test was given to both experimental and control groups twice, at the start of the study to assess the entry behavior of the participants and at the end of the study to assess the effect of the treatment. The analysis of the gain scores, via independent samples t-test, revealed that there was no significant impact of using word –mapping technique on the learners’ oral production. However, since the experimental group members exhibited more enthusiastic participation during the treatment, it would not be strange to claim that word-mapping helps the learners organize the materials in their minds. Thus, it may promote the learners’ self-confidence thereby motivate them for active class participation. 
کلیدواژه‌ها [English]
Brainstorming, Word-Mapping, Speaking, Beginning Learners
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,755
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 661
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

web counter

Journal Management System. Designed by sinaweb.