• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فناوری آموزش
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 13 (1397)
دوره دوره 12 (1396)
دوره دوره 11 (1395)
دوره دوره 10 (1394)
دوره دوره 9 (1393)
دوره دوره 8 (1393)
دوره دوره 7 (1392)
دوره دوره 6 (1391)
دوره دوره 5 (1390)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 4 (1389)
نیکوپور, جهانبخش, امینی فارسانی, محمد حسن, نصیری, مریم. (1390). بررسی رابطه تفکر انتقادی و راهبردهای یادگیری زبان توسط فراگیران زبان انگلیسی در ایران. فناوری آموزش, 5(3), 195-200.
جهانبخش نیکوپور; محمد حسن امینی فارسانی; مریم نصیری. "بررسی رابطه تفکر انتقادی و راهبردهای یادگیری زبان توسط فراگیران زبان انگلیسی در ایران". فناوری آموزش, 5, 3, 1390, 195-200.
نیکوپور, جهانبخش, امینی فارسانی, محمد حسن, نصیری, مریم. (1390). 'بررسی رابطه تفکر انتقادی و راهبردهای یادگیری زبان توسط فراگیران زبان انگلیسی در ایران', فناوری آموزش, 5(3), pp. 195-200.
نیکوپور, جهانبخش, امینی فارسانی, محمد حسن, نصیری, مریم. بررسی رابطه تفکر انتقادی و راهبردهای یادگیری زبان توسط فراگیران زبان انگلیسی در ایران. فناوری آموزش, 1390; 5(3): 195-200.

بررسی رابطه تفکر انتقادی و راهبردهای یادگیری زبان توسط فراگیران زبان انگلیسی در ایران

مقاله 3، دوره 5، شماره 3، بهار 1390، صفحه 195-200  XML اصل مقاله (89 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
جهانبخش نیکوپور 1؛ محمد حسن امینی فارسانی2؛ مریم نصیری3
1گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
2دانشجوی کارشناسی ارشد،گروه زبان انگلیسی، دانشگاه تربیت معلم تهران
3دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان
چکیده
مطالعه حاضر به بررسی رابطه بین تفکر انتقادی و استفاده از راهبردهای مستقیم و غیر مستقیم یادگیری زبان توسط فراگیران زبان انگلیسی در ایران می­پردازد. در این مطالعه،100 دانشجو زبان انگلیسی در دانشگاه آزاد اسلامی کرج به دو پرسشنامه تفکر انتقادی و راهبردهای یادگیری زبان پاسخ دادند. نتایج حاصل بیانگر وجود رابطه آماری معنی­دار بین راهبردهای استفاده از فرآیندهای ذهنی، سازماندهی و ارزیابی یادگیری و یادگیری به همراه دیگران با تفکر انتقادی می­باشد. در حالی که رابطه آماری معنی­داری بین راهبردهای به خاطر سپردن مطالب، استفاده از روش­های جبرانی، و مهار احساساتبا تفکر انتقادی مشاهده نشد.
کلیدواژه‌ها
تفکر انتقادی؛ راهبردهای یادگیری زبان؛ فراگیران زبان انگلیسی در ایران
عنوان مقاله [English]
On the Relationship Between Critical Thinking and Language Learning Strategies Among Iranian EFL Learners
نویسندگان [English]
Jahanbakhsh Nikoopour1؛ Mohammad Amini Farsani2؛ Maryam Nasiri3
1English Languege Department, Islamic Azad University
2Tarbiat Moaalem Uni.
33MA.Student, English Languege epartment, Islamic Azad University,Takestan.
چکیده [English]
This study investigates the relationship between critical thinking and the use of direct and indirect language learning strategies by Iranian learners. To this end, two survey instruments, the Strategy Inventory for Language Learning (SILL), and a questionnaire of Critical Thinking, were administered among 100 college students majoring in English translation at Karaj University. The findings reveals a statistically significant relationship between specific direct and indirect language learning strategies such as cognitive, metacognitive, and social with critical thinking, while memory, compensation, and affective strategies appeared to have no relationship with critical thinking.
 
کلیدواژه‌ها [English]
Critical thinking, Language Learning Strategies, Iranian EFL Learners
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 2,196
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,941
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

web counter

Journal Management System. Designed by sinaweb.