فصلنامه علمی
فناوری آموزش- دوره متوسطه
هنجاریابی مقیاس درک استعاره‌ای از کارآمدی نرم‌افزارهای آموزش ریاضی درفرایند یاددهی– یادگیری از دیدگاه دبیران ریاضی

سید جعفر مهدیخانی سروجهانی؛ حسین دوستی؛ ابوالفضل تهرانیان؛ احمد شاهورانی؛ مهدی آژینی

دوره 16، شماره 4 ، مهر 1401، ، صفحه 819-834

https://doi.org/10.22061/tej.2022.8667.2701

چکیده
  پیشینه و اهداف: استعاره‌ها ابزارهای قدرتمندی هستند که برای ارائه دیدگاه معلمان درباره ریاضیات به‌کار گرفته می‌شوند و منعکس‌کننده تجربیات معلمان هستند. درک استعاره‌ای معلمان می‌تواند بسیاری از وقایع آموزشی را برای بررسی وضعیت فعلی آموزش، ملموس‌تر سازد. مطالعات پیشین از معلمان آینده‌نگر خواستند تا برای تدریس ریاضیات استعاره ...  بیشتر

معماری
نقش دسترسی‌ها در میزان مشارکت و حضور شهروندان در محلّات مسکونی

سیدباقر حسینی؛ سعید نوروزیان ملکی

دوره 2، شماره 1 ، دی 1386، ، صفحه 43-52

https://doi.org/10.22061/tej.2007.1286

چکیده
  بخش بزرگی از افراد تشکیل­دهندة جامعه (سالمندان، ناتوانان جسمی– حرکتی، کودکان و نظایر آن) در فضاهای شهری با     محدودیّت­های حرکتی مواجه هستند؛ امّا محدودیت حاصل از ناتوانی، نباید مانع دسترسی افراد به فضاهای شهری شود و آنها باید بتوانند با حداکثر استقلال ممکن و فارغ از محدودیت­ها، همانند افراد عادی جامعه، در محیط ...  بیشتر