فصلنامه علمی
برنامه ریزی درسی
ارزشیابی جایگاه مهارتهای تفکر انتقادی در برنامه‌ درسی ریاضیات دوره متوسطه مدارس عادی و تیزهوش

مظاهر آبادی؛ ناصر نوشادی؛ احسان ممتحن

دوره 13، شماره 1 ، دی 1397، ، صفحه 40-48

https://doi.org/10.22061/jte.2018.2997.1764

چکیده
  پیشینه و اهداف: هنر محاسبه به قدمت آدمی است و مهارتهای تفکر انتقادی همواره یکی از ابزارهایی است که انسان برای رویارویی با چالش‌های زندگی از آن بهره می‌گیرد. روزانه با تصمیم‌گیری‌هایی مواجه می‌شویم که نیاز به استدلال، درک و فهم، تفسیر، تجزیه و تحلیل و ارزشیابی اطلاعات دارند. مهارت‌های تفکر انتقادی فرد را قادر می‌سازد تصمیمی قابل ...  بیشتر