فصلنامه علمی
آموزش الکترونیکی- مجازی
بررسی اثربخشی آموزش مجازی دروس آزمایشگاهی دانشجومعلمان رشته آموزش شیمی در دوران کرونا

الهه نوری؛ مهشید گلستانه؛ سیدمحسن موسوی

دوره 18، شماره 2 ، فروردین 1403، ، صفحه 329-342

https://doi.org/10.22061/tej.2023.9985.2923

چکیده
  پیشینه و اهداف: با شیوع کووید-19 و تعطیلی دانشگاه‌ها، امکان برگزاری حضوری آزمایشگاه‌های شیمی از بین رفت و دانشگاه‌ها به ناگزیر، راه­حل­های جایگزین را برای ارائه دروس آزمایشگاهی به‌کار گرفتند. دانشگاه فرهنگیان هم همانند سایر مراکز دانشگاهی به آموزش برخط روی آورد. هدف از پژوهش حاضر، بررسی میزان تسلط به مهارت‌های رایانه‌ای و ...  بیشتر

یادگیری الکترونیکی
بررسی موانع توسعه آموزش الکترونیکی در دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی‌سینا (مقایسه نظرات اعضاء هیأت علمی و دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی‌سینا)

خلیل میرزائی؛ حشمت اله سعدی؛ مرجان سپه پناه

دوره 13، شماره 2 ، فروردین 1398، ، صفحه 462-470

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3143.1795

چکیده
  پیشینه و اهداف مسأله ارتقاء کیفیت آموزش همواره مورد توجه بوده است و روزبه­روز اهمیت بیش­تری پیدا می­کند. پیشرفت­های اخیر در صنعت رایانه و اطلاع­رسانی، ورود و ظهور شبکه­های اطلاع­رسانی و فناوری­های ارتباطی، شیوه‌ها و روش­های جدیدی را پیش­روی طراحان، برنامه­ریزان، مدیران و مجریان برنامه­های آموزشی قرار داده ...  بیشتر

فناوری آموزش- آموزش مهندسی
بررسی کیفیت برنامه های آموزش مهندسی با استفاده از مدل سروکوال

سعید هداوند؛ سعید یاورزاده؛ علیرضا جوانبخش؛ علی نجم

دوره 9، شماره 2 ، فروردین 1394، ، صفحه 99-104

https://doi.org/10.22061/tej.2015.304

چکیده
  این پژوهش به روش توصیفی- پیمایشی به ارزیابی کیفیت برنامه­های آموزش مهندسی می­پردازد. جامعه آماری تحقیق را 130 نفر از مهندسان شرکت صنایع آذرآب که تحت پوشش برنامه­های آموزشی بوده­اند تشکیل می­دادند. از آنجا که حجم جامعه مورد مطالعه زیاد نیست؛ لذا کل جامعه به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شده است. جمع­آوری اطلاعات با استفاده ...  بیشتر