فصلنامه علمی
بازی گونه سازی
کاربرد رویکرد بازی‌گونه‌سازی (گیمیفیکیشن) در برنامه درسی آموزش عالی براساس تجارب خبرگان

رضا توهند؛ مهرانگیز علی نژاد؛ بدرالسادات دانشمند

دوره 18، شماره 3 ، تیر 1403، ، صفحه 549-570

https://doi.org/10.22061/tej.2024.10054.2932

چکیده
  پیشینه و اهداف: رویکرد بازی‌گونه‌سازی یکی از جدیدترین و جذابترین تحولات در سال‌های اخیر است که در حوزه‌های مختلفی از جمله آموزش، مؤثر بوده است. این رویکرد با ایجاد نشاط و تعامل، توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد. بازی‌‌گونه‌‌سازی به معنای به‌کارگیری عناصر و مؤلفه‌‌های بازی در موقعیت غیر بازی است که طبق یک فرآیند جذاب ...  بیشتر

محیط های یادگیری مبتنی بر فناوری
تبیین عناصر برنامه درسی آموزش عالی براساس انواع تعاملات آموزشی در محیط یادگیری مجازی

انسیه میرزایی؛ مهرانگیز علی نژاد؛ بدرالسادات دانشمند

دوره 18، شماره 2 ، فروردین 1403، ، صفحه 429-452

https://doi.org/10.22061/tej.2023.9659.2877

چکیده
  پیشینه و اهداف: یادگیری الکترونیکی، به‌عنوان یکی از مشخصه‌های دوره‌های آموزشی در قرن حاضر است. در تمام دوره‌های آموزشی، به‌ویژه در محیط‌های یادگیری مجازی، تعامل می‌تواند موجب کارایی و اثربخشی فرایند آموزش شود. همچنین، طراحی دقیق و اندیشمندانه تعاملات مختلف در محیط یادگیری مجازی سبب توسعه ظرفیت‌های موجود در جهت تقویت برنامه‌های ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی
ساخت و اعتباریابی مقیاس برنامه‌درسی مبتنی بر موک در آموزش عالی

میمنت عابدینی بلترک؛ ابراهیم صالحی عمران؛ نرجس کلبادی نژاد

دوره 17، شماره 1 ، دی 1401، ، صفحه 51-68

https://doi.org/10.22061/tej.2022.9192.2805

چکیده
  پیشینه و اهداف: دوره‌های برخط آزاد انبوه به‌عنوان یکی از جدید­ترین تکنولوژی آموزشی سبب تغییرات اساسی و کیفیت بخشی به فرایند‌های آموزشی در سطح دانشگاه‌های مختلف شده‌اند و به شدت در حال گسترش هستند. موک‌ها یک محیط یادگیری آنلاینند که به‌­عنوان جدیدترین انقلاب در آموزش و یادگیری آنلاین در نظر گرفته می‌شوند. این دوره‌های یادگیری ...  بیشتر