فصلنامه علمی
یادگیری تلفیقی
بررسی تأثیر نگاره‌سازی برداری بر یادگیری و درگیرسازی درس ریاضی دانش‌آموزان

شیوا فضلی؛ سیدرسول عمادی

دوره 18، شماره 4 ، مهر 1403، ، صفحه 875-884

https://doi.org/10.22061/tej.2024.10545.3022

چکیده
  پیشینه و اهداف: ریاضی از جمله مهارت­های اساسی است که در زمره دروس مهم و بنیادی در دوران تحصیل محسوب می­شود که تعداد قابل توجهی از دانش ­آموزان در این درس با چالش مواجه هستند. تدریس و یادگیری ریاضیات فقط در انتقال مفاهیم وتعاریف به دانش­آموزان خلاصه نمی­شود؛ بلکه برنامه ریاضی، مسئول توسعه و تعمیم مفاهیم، ایجاد انگیزه، پرورش ...  بیشتر

محیط های یادگیری مبتنی بر فناوری
طراحی و اعتباریابی الگوی مفهومی مدیریت محیط یادگیری الکترونیکی برای معلمان

فاطمه خالوندی؛ سیدرسول عمادی؛ محمد ادیب عمرانی

دوره 17، شماره 2 ، فروردین 1402، ، صفحه 433-448

https://doi.org/10.22061/tej.2022.9248.2814

چکیده
  پیشینه و اهداف: مدیریت محیط یادگیری الکترونیکی به معنای تأکید بر طراحی و اجرای آن دسته از راهبردهایی است که از یک طرف به تحقق رسالت و اهداف نظام تعلیم و تربیت کمک می­کند و از طرف دیگر به یادگیری اثربخش می­انجامد. این اصطلاح که در نوع خود به مجموعه­ جدیدی از دانش و مهارت­ها در زمینه استفاده مطلوب از مزایا و قابلیت­های محیط یادگیری ...  بیشتر

محیط های یادگیری مبتنی بر فناوری
بررسی تأثیر کاربرد اینفوگرافیک در محیط یادگیری مبتنی بر الگوی گلاسرز‌ فلد بر میزان انگیزش، یادگیری و یادداری درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم

سیدرسول عمادی؛ افسانه مختاری سمیع

دوره 16، شماره 4 ، مهر 1401، ، صفحه 749-762

https://doi.org/10.22061/tej.2022.8025.2609

چکیده
  پیشینه و اهداف: عصر کنونی را عصر ارتباطات می‌نامند و بارزترین نماد آن رسانه‌ها هستند. امروزه دست‌اندرکاران آموزش‌وپرورش و به‌خصوص معلمان تلاش می‌کنند تا از رسانه‌های متنوع در جهت بهبود یاددهی و یادگیری استفاده کنند تا بتواند در کمترین زمان ممکن، بیشترین اطلاعات را به شکلی مؤثر به دانش‌آموزان ارائه کنند. در تحقیقات داخلی و خارجی ...  بیشتر