فصلنامه علمی
فناوری های آموزشی نوظهور
فراشناخت دنیای مجازی: رمز گشایی قدرت فناوری های XR برای تحول تجربه یادگیری دانشجویان زبان انگلیسی

اسمعیل علی سلیمی

دوره 18، شماره 1 ، دی 1402، ، صفحه 89-110

https://doi.org/10.22061/tej.2023.10240.2974

چکیده
  پیشینه و اهداف: آینده‌ی ناپایدار و پیچیده‌ای که توسط روند های جهانی، فناوری‌ها و پیشرفت‌های تکنولوژیکی در حال شکل گیری است، درک عمیق انقلاب چهارم صنعتی و فناوری‌های آن را ضروری می کند. امروزه، همه گیری کوید 19 نیز پیشرفت فناوری را به ویژه در حوزهی آموزش تسریع کرده و بر بخش‌های مختلف زندگی بشر تأثیر گذاشته است به گونه ای که حوزهی ...  بیشتر

فناوری های آموزشی نوظهور
فناوری‌های دفتر کل توزیع شده: تأثیرات و پیامدها در نظام آموزشی

اسمعیل علی سلیمی؛ مریم رضایی

دوره 17، شماره 2 ، فروردین 1402، ، صفحه 391-406

https://doi.org/10.22061/tej.2023.9384.2838

چکیده
  پیشینه و اهداف: این نگرش که جهان با روند‌‌‏‏‏ها، فناوری‌ها و نوآوری‌های نوظهور جهانی مواجه است، جهان را به تجربه آینده‌ای نامطمئن، پیچیده و ناپایدار سوق می‌دهد. بنابراین، از میان بسیاری از چالش‌های متنوع، بحث‌ برانگیز و جذابی که امروزه بشر با آن دست و پنجه نرم می‌کند، جدی‌ترین و حیاتی‌ترین چالش، درک تأثیر انقلاب فناوری ...  بیشتر

تربیت معلم
بررسی نگرش معلمان ایرانی زبان انگلیسی پیرامون مفهوم جهانی-بومی سازی از طریق پرسشنامه ی ابداعی

اسمعیل علی سلیمی؛ محمد میثم صفرزاده

دوره 13، شماره 2 ، فروردین 1398، ، صفحه 263-273

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3404.1865

چکیده
  پیشینه و اهداف: جهانی­سازی و حرکت به سمت یک اجتماع بین­المللی به هم پیوسته توسط تغییرات بزرگ در حوزه فن­آوری مانند پیشرفت­های ارتباطات دیجیتال و انتقال پیوسته حجم زیادی از داده­ها در سرتاسر جهان و پیشرفت­های صنعت حمل و نقل که موجبات تسهیل جابه­جایی ارزان و سریع مسافران و کالاها را به همراه داشته است، تسریع شده است. این ...  بیشتر

آموزش زبان انگلیسی
نگرش زبان آموزان به واژگان انگلیسی و درک آنها با بهره گیری از ارتباط غیر کلامی

اسماعیل علی سلیمی

دوره 8، شماره 4 ، مهر 1393، ، صفحه 221-229

https://doi.org/10.22061/tej.2014.7

چکیده
  هدف از تحقیق حاضر، لزوم به کارگیری ارتباط غیر کلامی و استفاده از حرکات و حالات بدنی در فرآیند یادگیری و آموزش زبان دوم است. برقراری ارتباط میان افراد به منظور به اشتراک گذاشتن نظرات، احساسات و عقاید به کار می­رود که دو مؤلفه­ی کلامی و غیر کلامی را در بر می­گیرد. زبان جزء لاینفک ارتباط کلامی به شمار می­آید و این در حالیست که ارتباط ...  بیشتر