فصلنامه علمی
فناوری های آموزشی نوظهور
روند پژوهشی یادگیری فناورانه: مطالعه علم‌سنجی

رقیه نورالهی فیض؛ اباصلت خراسانی؛ داوود معصومی؛ زهرا فارسی

دوره 17، شماره 1 ، دی 1401، ، صفحه 139-154

https://doi.org/10.22061/tej.2022.8699.2710

چکیده
  پیشینه و اهداف: تحقیقات علم‌سنجی با توانایی ارزیابی تحقیقات علمی و با بهره‌گیری از شاخص‌های چندگانه در تبیین ظرفیت‌ها و عملکرد علمی و فناوری در ابعاد مختلف، بر جذابیت آن در میان محققان افزوده است. این حوزه از دانش در مطالعات گوناگون انجام می‌گیرد که بررسی کمّی طیف گسترده‌ای از اطلاعات علمی، هدف اصلی آن است. تحقیق حاضر، به مطالعه ...  بیشتر

آموزش الکترونیکی- مجازی
شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر قابلیت دسترسی سامانه درس‌افزار دانشگاه شهید بهشتی تهران

فاطمه ورداسبی؛ مرتضی رضایی زاده؛ اباصلت خراسانی؛ پرستو علیخانی

دوره 12، شماره 2 ، فروردین 1397، ، صفحه 109-120

https://doi.org/10.22061/jte.2018.3030.1769

چکیده
  پیشینه و اهداف: دانشگاه­ها نقش مهمی در جامعه ایفا می­کنند. آن­ها مراکز نوآوری هستند، استعدادها را جذب کرده و پرورش می­دهند، دانش جدید را ایجاد کرده و به اشتراک می­گذارند و ارزش زیادی در اقتصاد کشوری و منطقه­ای دارند. بنابراین، کاهش بودجه­های دولتی و افزایش رقابت جهانی برای جذب کارکنان و دانشجویان شایسته، دانشگاه­ها ...  بیشتر