نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 آزمایشگاه رباتیک اجتماعی و شناختی، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران
2 دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی-واحد تهران غرب، تهران، ایران
چکیده
آموزش همواره از مهمترین روشهای انتقال دانش بوده است. کارایی آموزش به عوامل متعددی همچون سناریوی آموزش (طراحی سناریوی بازی بر اساس استراتژی بٌرد)، شرایط محیطی، نحوة ارتباط با دانشآموز و نظیر آن ارتباط دارد. آموزگاران در طی تاریخ از ابزارهای مختلفی، از جمله تختهسیاه، کتاب و فیلمهای آموزشی برای این امر استفاده کردهاند. پژوهشگران همواره در تلاش بودهاند تا ابزارهای نوین و با بازدهی بیشتر را برای معلمان طراحی و پیادهسازی کنند. همراه با توسعة تکنولوژی و پیشرفت علم رباتیک، استفاده از رباتهای اجتماعی مجازی بهعنوان ابزاری کارا برای آموزش مطرح شده است. این مقاله به معرفی و بررسی تأثیر رباتهای اجتماعی مجازی بر بهبود عملکرد شناختی دانشآموزان در یک فرایند هوشمندانه بهعنوان یک روش نوپدید پرداخته و با مقایسه کیفی آن با روشهای سنتی آموزشی و نتایج به دست آمده در آزمایشهای مختلف، توصیههای ویژه ای را بهعنوان روشی نوین درآموزش ارائه کرده است.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
Effect of Virtual Social Robots on Improving Students’ Cognitive Performance on a Vigilance Assignment
نویسندگان [English]
- A. Meghdari 1
- M. Alemi 2
- S. Rezaie Zareie 1
1 Social & Cognitive Robotics Laboratory, Sharif University of Technology, Tehran, Iran
2 Islamic Azad University, West-Tehran Branch, Tehran, Iran
چکیده [English]
Instruction has been the most important way of transferring knowledge. Education efficiency is dependent on many different parameters such as education scenario (game scenario designed based on winning strategy), environment condition, the method of interaction with students, etc. Teachers during the history have employed many tools like blackboard, books, and educational videos to achieve this goal. Scientists have always tried to design and develop modern and more efficient tools for teachers. Along with the development of technology and advancement of robotics, employing such social virtual robots as an efficient tool for teaching have been proposed. The aim of this paper is to study the effects of using virtual social robots on students' cognition process through a smart approach and a qualitative comparison of the results with conventional methods. Based on the results obtained from different experiments, one may consider this method as a novel approach in education.
کلیدواژهها [English]
- virtual social robots
- Education
- game scenario
- vigilance assignment
- winning strategy
ارسال نظر در مورد این مقاله